مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: برای نصب هر علمک درب خانه بالغ‌بر 10 میلیون تومان هزینه می‌شود درحالی‌که هر خانواده فقط 120 هزار تومان پرداخت می‌‌کند.
کد خبر: ۳۷۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷ 02 February 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: به مناسبت دهه فجر عصر امروز در مراسمی با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار فارس، معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری این استان، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس، معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار، مدیرعامل گاز استان فارس، بخشدار اوز، ائمه جمعه و جماعات، مسؤولان و قشرهای مختلف مردم، گازرسانی به دو روستای فیشور و محلچه از بخش اوز لارستان با روشن کردن مشعل گاز در سالن اجتماعات روستای فیشور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در این مراسم، مدیرعامل گاز فارس بابیان اینکه این استان هفت درصد مساحت کل کشور و جمعیتی بالغ‌ بر 5 میلیون و 100 هزار نفر را داراست، اظهار داشت: 75 درصد انرژی موجود در کل کشور از فارس عبور می‌کند و این استان دارای چهار لوله سراسری و یک لوله لوب است که یک فرصت خوب برای فارس محسوب می‌شود.

محمد محمدی با اشاره به اینکه 2 هزار و 236 روستای استان با جمعیت بیش از 800 هزار نفر گازرسانی شده است، افزود: در این استان حدود 26 هزار کیلومتر شبکه تغذیه گاز با 688 هزار انشعاب وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه 99.4 درصد جمعیت شهری و 62.4 جمعیت روستایی استان فارس از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، تصریح کرد: استان فارس از جمله نخستین نقاط کشور بوده که در دوران انقلاب دارای گاز شده است.

این مسؤول بابیان اینکه از 104 شهر استان فارس 89 شهر دارای گاز هستند، ادامه داد: از 15 شهر باقی‌مانده نیز چهار شهر به پیمانکار واگذار و 11 شهر دیگر نیز در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد و این امید می‌رود که تا پایان سال 1396 تمام شهرهای این استان دارای گاز شوند.

مدیرعامل گاز استان فارس با اذعان به اینکه در حوزه روستایی یک‌هزار و 382 روستا در فارس فاقد گاز هستند، گفت: گازرسانی به 202 روستای این استان با اعتبار 250 میلیارد تومان در حال انجام است.

وی ادامه داد: 205 روستا نیز در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد و بالغ‌بر 230 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

محمدی افزود: همچنین 123 روستا نیز مطالعه آن تمام‌ شده و بقیه روستاهای باقی‌مانده نیز کار مطالعاتی آن‌ها برای گازرسانی در دست انجام است که امید می‌رود در حوزه روستایی نیز بتوانیم به‌زودی کارهای عملیاتی بقیه روستاها را تا سال آینده به مناقصه بگذاریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از گازرسانی 317 پروژه در سطح این استان با اعتباری بالغ‌بر 380 میلیارد تومان خبر داد و یادآور شد: این پروژه‌ها برای سه شهر، 44 واحد صنعتی، هشت خط انتقال و 262 روستای فارس است.

وی همچنین از گازرسانی به شهرهای بیرم، بنارویه، عمادشهر و شهرک صنعتی اوز در سطح شهرستان لارستان خبر داد.

این مسؤول گفت: امروز نیز پروژه‌های گازرسانی به روستاهای براک و بائن و محلچه و فیشور به‌صورت همزمان افتتاح می‌شود که این پروژه بالغ‌بر 8 میلیارد و 900 میلیون تومان بوده است.

محمدی ادامه داد: برای نصب هر علمک درب خانه بالغ‌بر 10 میلیون تومان هزینه می‌شود درحالی‌که هر خانواده فقط 120 هزار تومان پرداخت می‌‌کند که این نیز خود از برکت شهدای انقلاب است.

به گزارش فارس؛ برای اجرای طرح گازرسانی به دو روستای فیشور و محلچه، 76 هزار و 884 متر شبکه، همراه با یک دستگاه CGS، یک دستگاه TBS، یک دستگاه CPS و یک‌هزار و 200 مورد انشعاب را برای یک‌هزار و 681 خانواده و به‌منظور اجرای گازرسانی به شهرک صنعتی اوز نیز 7 هزار و 148 متر خط هشت اینچ فلزی تغذیه همراه با یک دستگاه TBS 5 هزار انجام شده است.  

همچنین برای گازرسانی به روستاهای فیشور و محلچه و شهرک صنعتی اوز بالغ بر 70 میلیارد ریال توسط شرکت گاز استان فارس هزینه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار