رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همزمان با دهه فجر بیش از ۱۹۰ طرح سلامت با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در استان فارس افتتاح شد.
کد خبر: ۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۹ 09 February 2015

به گزارش تسنیم، محمدهادی ایمانیه پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ایام دهه فجر 197 طرح سلامت را در سراسر استان فارس افتتاح کرده است که مهم‌ترین آن‌ها پروژه ساخت 114 خانه بهداشت بوده است.

وی با بیان اینکه 141 خانه بهداشت در استان فارس در حال ساخت بوده که با توجه به افتتاح 114 خانه بهداشت در ایام دهه فجر مابقی خانه بهداشت‌های استان نیز تا پایان سال افتتاح می‌شود افزود: با افتتاح این خانه بهداشت‌ها نیاز استان فارس در این زمینه به‌صورت کامل برطرف می‌شود.

ایمانیه با بیان اینکه برای ساخت هر خانه بهداشت 80 میلیون تومان هزینه شده است تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و 250 خانه بهداشت در استان فارس وجود دارد.

وی افتتاح پایگاه اورژانس شماره 7، 8 و 16 شیراز، پایگاه اورژانس ایج، اشکنان لامرد، کوپن نورآباد و غیره را از دیگر پروژه‌های افتتاحی دهه فجر عنوان و خاطرنشان کرد: برای ساخت هرکدام از این پایگاه‌ها 1 میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افتتاح خانه پزشک و سرایدار در روستاهای استان، آزمایشگاه و زیرزمین بیمارستان شهید رجایی، تکمیل ساختمان تالاسمی و درمانگاه تخصصی بیمارستان شهید دستغیب، فضاسازی برج پژوهشی، افتتاح 3 اتاق عمل و درمانگاه پوست در بیمارستان شهید فقیهی، بخش دیالیز بزرگ‌سالان بیمارستان نمازی، بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان حافظ و غیره در ایام دهه فجر خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع برای این 197 پروژه سلامت 400 میلیارد ریال هزینه شده است گفت: بیمارستان داریون نیز آماده بهره‌برداری و تجهیزات آن خریداری شده است.

پذیرش 4 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ایمانیه در مورد پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: دانشگاه پزشکی شیراز به وزارت خانه قول مساعد برای پذیرش دانشجو از 15 کشور از جمله آذربایجان، شوروی، پاکستان، قزاقستان و غیره داده شده و در حال حاضر 40 تا دانشجو از عراق پذیرش‌شده‌اند که این افراد یک‌ترم برای آشنایی با زبان فارسی به کیش فرستاده می‌شوند و از ترم دوم در دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی با اشاره به‌اضافه شدن معاونت بین‌الملل به دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: این دانشگاه در سال نخست 200 دانشجوی خارجی پذیرش می‌کند و این تعداد در افق 5 ساله به 4 هزار دانشجو افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تأسیس کلینیک ویژه در 5 شهرستان داراب، کازرون، مرودشت، فیروزآباد و آباده خبر داد و گفت: وزارتخانه به توسعه کلینیک‌های ویژه در شیراز و استان فارس توجه ویژه دارد.

وی از بهره‌برداری از درمانگاه بیمارستان حضرت شاه‌چراغ (ع)، تعمیر درمانگاه نادر کاظمی، بیمارستان استهبان تا هفته دولت سال 94 خبر داد و خاطرنشان کرد: کلنگ بیمارستان 160 تختخوابی نی‌ریز نیز تا 2 ماه دیگر به زمین زده می‌شود.

ایمانیه با اشاره به اعتراض برخی نمایندگان استان فارس به طرح پزشک خانواده، عنوان کرد: برخی نمایندگان استان فارس خواستار تعطیلی، اصلاح یا تعمیم این طرح در کل کشور هستند که در دیدار نمایندگان استان با وزیر بهداشت این مسائل مطرح شد.

وی بیان کرد: وزیر بهداشت در این جلسه برای نمایندگان توضیح دادند که با توجه به کمبود پزشک عمومی در کشور و محدودیت بودجه اجرای این طرح برای کل کشور امکان‌پذیر نیست. تعطیلی طرح پزشک خانواده نیز خلاف مصوبه مجلس است بنابراین سعی وزارت خانه در اصلاح و برطرف کردن نواقص این طرح در استان‌های پایلوت است.

62 درصد مردم شیراز از طرح پزشک خانواده راضی هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نظرسنجی از 4 هزار خانوار شیرازی در مورد اجرای طرح پزشک خانواده گفت: 62 درصد خانوارها از اجرای این طرح راضی، 18 درصد متوسط ناراضی و 20 درصد به‌صورت کامل ناراضی بودند.

وی تصریح کرد: عمده شکایات افراد ناراضی به این دلیل بود که چرا امکان مراجعه مستقیم به پزشک متخصص وجود ندارد که خوشبختانه وزارت خانه موافقت کرده تا اجرایی شدن کامل این طرح در تمام کشور مردم استان فارس نیز با پرداخت هزینه بیشتر به‌صورت مستقیم به متخصص مراجعه کنند و تصویب نهایی موکول به تصمیم وزیر رفاه است.

ایمانیه با بیان اینکه 5 درصد پزشکان عمومی استان وارد طرح پزشک خانواده نشده‌اند خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار و 100 پزشک عمومی استان وارد طرح پزشک خانواده شده‌ و تنها 60 پزشک وارد این طرح نشده‌اند.

وی با اشاره به مزایای اجرای پزشک خانواده در استان فارس، گفت: مردم استان فارس علاوه بر خدمات درمانی که همه کشور دریافت می‌کنند از چند خدمت دیگر نیز از جمله پرداخت ویزیت 800 تومانی برای مراجعه به پزشک خانواده، استفاده رایگان از داروهای زیرپوشش بیمه، پرداخت 30 درصدی حق آزمایشگاه بهره‌مند شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر اینکه برای استفاده از کل خدمات پزشکی داشتن یک برگ ارجاع کافی است، عنوان کرد: این برگ ارجاع‌ها تاریخ انقضا ندارد و لزومی به رجوع دوباره بیمار به پزشک خانواده نیست.

وی با بیان اینکه 80 درصد سرانه پزشکان خانواده تا پایان آذر پرداخت شده است، افزود: 20 درصد حق بیمه تأمین اجتماعی نیز تا پایان شهریور پرداخت شده و 20 درصد بیمه سلامت ایرانیان به دلیل اینکه سرانه سالانه آن‌ها پرداخت نشده بود به پزشکان پرداخت نشده و قول مساعد برای پرداخت یک جای این مطالبات داده شده است.

ایمانیه با اشاره به افزایش ماندگاری پزشکان متخصص در شهرستان‌های استان، اظهار داشت: با اجرای طرح تحول سلامت بیش از 200 متخصص در شهرستان‌های مختلف استان ماندگار شده‌اند.

وی با اشاره به انجام رایگان زایمان طبیعی در بیمارستان حافظ و حضرت زینب (س) شیراز، بیان کرد: به‌زودی بیمارستان شوشتری شیراز به مرکز زایمان طبیعی این شهر تبدیل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افتتاح بیمارستان سوختگی شیراز در هفته دولت 94 خبر داد و افزود: هزینه کل تجهیزات این بیمارستان 200 میلیارد ریال است که وزیر بهداشت پرداخت آن را تقبل کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار