رئیس شورای اسلامی استان فارس گفت: در راستای حراست و حافظت از گونه‌های نادر جانوری به‌زودی زیستگاه ممنوعه خرس قهوه‌ای شهرستان ارسنجان به منطقه حفاظت‌شده تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۳۷۶۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷ 12 February 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:حسین نعمتی اظهار داشت: گونه نادر خرس قهوه‌ای که زیستگاه آن در کوه خم ارسنجان و بین بختگان و منطقه ممنوعه روشن‌کوه توجردی و ادامه منطقه خرسی پاسارگاد واقع‌شده بهترین زیستگاه برای گونه‌های نادر جانوری در این شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 35 خرس قهوه‌ای در منطقه ممنوعه ارسنجان وجود دارد که لازم است برای جلوگیری از شکار غیرمجاز و انقراض این‌ گونه نادر، به منطقه حفاظت‌شده تبدیل شود.

رئیس شورای اسلامی استان فارس تصریح کرد: در مناطق ممنوعه ارسنجان حدود 70 رأس کل و بز وجود دارد که با فرهنگ‌سازی و تلاش‌های اداره محیط‌زیست این شهرستان تعداد آن‌ها رو به افزایش است.

نعمتی بیان داشت: به دلیل پوشش گیاهی مناسب ارسنجان، این منطقه برای راه‌اندازی سایت آهو در نظر گرفته‌ شده که باید تبدیل به یک منطقه حفاظتی شود و بستر مناسب برای توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان فراهم آید.

وی در مورد راه‌اندازی سایت گوزن زرد در ارسنجان گفت: با راه‌اندازی این سایت ابتدا بیش از 160 هکتار به عرصه آن افزوده‌ شد که با پیگیری‌های انجام‌شده شاهد افزایش 40 هکتار دیگر به این منطقه هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار