معاون وزیر امور خارجه گفت: امروز غرب با ما دچار چالش مفهومی شده است به طوری که اقدام علیه غیرمسلمان را رد می‌کند و اقدام علیه مسلمانان را نشان از آزادی بیان می‌داند و این همان استاندارد دوگانه غرب است که انقلاب اسلامی آن را افشا کرد.
کد خبر: ۳۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸ 09 February 2015
معاون وزیر امور خارجه گفت: امروز غرب با ما دچار چالش مفهومی شده است به طوری که اقدام علیه غیرمسلمان را رد می‌کند و اقدام علیه مسلمانان را نشان از آزادی بیان می‌داند و این همان استاندارد دوگانه غرب است که انقلاب اسلامی آن را افشا کرد.

به گزارش تسنیم ، حسن قشقاوی شامگاه  در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان اظهار داشت: یکی از طولانی‌ترین قصه‌های قرآنی داستان حضرت موسی(ع) و قوم بنی‌اسرائیل است که به تقابل موسی(ع) با فرعون و قارون می‌پردازد.

وی افزود: فرعون از نظر قرآن کریم سنبل اصلی استکبار، عناد و دیکتاوری است و همه ویژگی که در استکبار جهانی می‌توان انتظار داشت در چهره فرعون متجلی شده است.

معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی، پارلمانی و ایرانیان خارج از کشور با بیان اینکه فرعون به دنبال برتری‌جویی بر روی زمین، استکبار، عنادیت، دیکتاتوری و منیت بود، تصریح کرد: فرعون برای رسیدن به این چهره مستکبر و اینکه پایه‌های استکباری خود را در قلب جامعه خود مستحکم کند اقداماتی انجام می‌داد که بین جامعه زمان خود اختلاف ایجاد کند به طوری که وحدت از جامعه گرفته شود.

وی گفت: مستکبران زمینه اختلاف و بذر اختلاف را در درون جامعه ایجاد می‌کنند و سایه وحدت را بر سر مردم آن مرز و بوم بر می‌چینند بر این اساس وقتی اختلاف، دوگانگی و چندگانگی ایجاد شود زمینه اختلاف، استضعاف و بهره‌کشی آن جامعه فراهم می‌شود.

قشقاوی با اشاره به اینکه فرعون مستکبر و مفسد است، افزود: مستضعف ضعف ذاتی ندارد بلکه او را به ضعف کشانده‌اند بر این اساس فرعون بخشی از جامعه اختلاف‌زده زمان خود را به استضعاف می‌کشاند.

وی بیان کرد: استکبار قشری را که از آن احساس خطر نمی‌کند را زنده نگه می‌دارد بر این اساس توطئه فرعونی، استکبار و استکبار جهانی این است که جامعه انقلابی و ضد استکباری را به استضعاف بکشانند تا جریان انقلابی را با ترور فیزیکی و شخصیتی و روانی از بین ببرند در حالی این استکبار از اراده الهی غافل است.

معاون پارلمانی وزیر امور خارجه کشور با توصیه جوانان به مطالعه کتاب خاطرات عناصر درباری رژیم شاه گفت: این کتاب‌ها برای جوانان عبرت‌آموز است و این کتاب‌ها گویای فساد اخلاقی رژیم پهلوی، تباهی اقتصادی، اعمال خشونت و شکنجه‌های درباری و ساواک و به ویژه ضعف در سیاست‌های خارجی است.

وی عنوان کرد: در بعد استقلال انقلاب اسلامی ایران حفظ تمامیت ارزی مطرح است و حفظ دارالاسلام در مقابل دارالکفر است چرا که رژیم گذشته دین‌داری را مقابل ملی‌گرایی قرار داده بود و اسلام را مقابل ایران می‌دانست.

قشقاوی افزود: اسلام مقدم بر حفظ تمامیت ارزی ماست و ایدئولوژی بخشی از قدرت معنوی ماست  به طوری که امروز در دانشگاه‌های معتبر دنیا قدرت معنوی را به عنوان یک ایدئولوژی انسجام ملی و وحدت بخش ملی می‌دانند.

معاون پارلمانی وزیر امور خارجه کشور با اشاره به مقاله واشنگتن پست درباره نفوذ و قدرت ایران گفت: نفود ایران واقعیتی است که در منطقه به قدرت اول تبدیل شده است و به تعبیر این مقاله اگر امریکا در مذاکرات با ایران به نتیجه برسند و تحریم‌ها برداشته شود اما باز قدرت منطقه بودن برای آنها مسئله است.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی استاندارد دوگانه غرب را افشا کرد، افزود: امروز غرب با ما دچار چالش مفهومی شده است به طوری که در غرب تبعیض نژادی نشان از خارجی ستیزی و هر اقدام کوچک علیه صهیونیست نشان از سامی ستیزی و یهودی ستیزی است اما اقدام علیه مسلمانان نشان از آزادی بیان دارد و این همان استاندارد دوگانه غرب است.

قشقاوی عنوان کرد: براساس قطعنامه‌های سازمان ملل، رژیم صهیونیستی تجاوز جنگی و جنایت کار جنگی است چرا که رژیم صهیونیستی عضو MPT نیست و پروتکل الحاقی را نپذیرفته است و با وجود بهره‌مندی از ۲۰۰ بمب اتمی تاکنون تأسیسات هسته‌ای آن بازرسی نشده است و گزارشی از وضعیت آن وجود ندارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران شرایط MPT را پذیرفته است و طبق قطعنامه ۵۹۸ جنایت کار جنگی نیست بلکه ایران به استناد سازمان ملل قربانی جنگی و سلاح شیمیایی است و بازرسان سازمان چندین بار از تأسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند.

معاون پارلمانی وزیر امور خارجه کشور ابراز کرد: کسی نمی‌گوید جمهوری اسلامی ایران بمب اتم دارد بلکه همه اظهار می‌کنند که ایران فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای دارد بنابراین درباره تأسیسات هسته‌ای ایران بی‌عدالتی در جهان بیداد می‌کند.

وی مذاکرات هسته‌ای را به مربع چهار ضعلی و متوازی‌الاضلاع تشبیه کرد و افزود: ضلع نخست این مربع، اصل مذاکره و استمرار آن است که مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت ملی نیز مخالفتی ندارند و بر این اساس مذاکرات هسته‌ای ادامه دارد.

قشقاوی ماهیت اصلی در مذاکرات هسته‌ای را رد و بدل امتیازات دانست و گفت: ضلع دوم مربع، خطوط قرمز هسته‌ای است چرا که یکی از بزرگترین دستاوردهایی است که با مجاهدت، مقاومت در مقابل تحریم، پایداری و حمایت هسته‌ای مردم به دست آمده است و شهدای هسته‌ای نیز جان خود را برای حفظ آن هدیه کردند براین اساس نباید در مذاکرات خط قرمز نقض شود.

وی با بیان اینکه ضلع سوم ایجاد گشایش در زندگی است، تصریح کرد: مسیر رونق اقتصاد راهی است که مقام معظم رهبری در قالب سیاست اقتصاد مقاومتی ابلاغ کردند و هر سه قوه باید برای تحقق آن تلاش کنند.

معاون پارلمانی وزیر امور خارجه کشور گفت: اقتصاد مقاومتی بر تکیه بر درون و افزایش تولید توجه دارد و در فرهنگ ما باید بین تولید ثروت و مصرف ثروت تفکیک ایجاد شود.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان براساس اشتغالزایی که دارند، ارزشمند هستند، عنوان کرد: اگر تولیدگر گرفتار سیستم بانکی شود و بخش دولتی به بخش خصوصی بی‌توجهی‌کند، اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود و از طرفی تولیدکنندگان چگونه می‌توانند هم ۲۵ تا ۳۵ درصد سود بانکی را پرداخت و هم تولید را حفظ کنند.

قشقاوی افزود: در مذاکرات هسته‌ای به دنبال گشایش اقتصادی هستیم چرا که ۳۰ میلیارد دلار پول نفت ایران بلوکه شده است و همچنین در مذاکرات باید صنعت کشتیرانی ما بیمه بین‌المللی شود البته این مذاکرات باید در سایه حفظ عزت ملی باشد.

وی با بیان اینکه ملت ایران حفظ عزت ملی را اولویت می‌دانند، گفت: در ضلع چهارم مذاکرات هستهی‌ای باید با تبلیغات و برنامه‌های رسانه‌ای, مظلومیت و حقانیت انقلاب تبیین شود و یک پذیرش عمومی در داخل و خارج کشور نسبت به حقانیت ایران ایجاد شود.

معاون پارلمانی وزیر امور خارجه کشور بیان کرد: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی تعارض مفهومی و افشای استاندارد دوگانه غرب است که با همیت ملت به دست آورده است.

وی با اشاره به بازی حقوق بشر اظهار داشت: مجموع کشته‌شدگان نقض حقوق بشر براساس آمار عفو بین‌الملل ۳ هزار نفر است که در تمام سایت‌های خبری جهان به آن پرداخته می‌شود اما در مقابل مجموع کشته‌شدگان جنگ با شلیک موشک‌ توسط هواپیماها در یمن، افغانستان و غیره در ۱۲ سال اخیر بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار نفر است که در رسانه‌ها هیچ سخنی به میان نمی‎آید.

قشقاوی با بیان اینکه تعداد NGO های ضد جنگ بسیار کم است، گفت: اروپائیان با مسئله اعدام مشکل دارند اما با کشته شدن زنان و کودکان بدون ارتکاب به جرمی با پهبادهای جنگی مشکلی ندارند و در این راستا طرفداران حقوق بشر نقض جان انسان‌ها در جنگ را نادیده می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بیداری در جهان در حال شکل‎گیری است، افزود: امروز در دانشگاه‌های جهان, بیداری اسلامی در حال بحث است و نامه مقام معظم رهبری به جوانان جهان در راستای تنویر افکار نقش مؤثری دارد.

معاون پارلمانی وزیر امور خارجه کشور تأکید کرد: مذاکرات هسته‌ای عزتمندانه در حال پیش‌روی است و مطمئن باشید که تیم مذاکره کننده یک قدم هم از آرمان و عزت ملی عقب نمی‌کند و خطوط نظام اسلامی را رعایت می‌کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار