مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز از ورود ۵ واگن جدید مترو به شیراز خبرداد و گفت: این تعداد واگن عصر امروز پیاده‌سازی شد تا در پی آن ۳ کیلومتر از خط مترو در مسیر پرترافیک شیراز افتتاح شود.
کد خبر: ۳۸۶۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹ 28 February 2017
مترو


تابناک فارس به نقل از تسنیم:اسدالله حاجی زمانی اظهار داشت: در حال حاضر این نهمین رام قطارشهری شیراز است که در قالب پنج واگن وارد شهر شیراز می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر متروی شیراز دارای 45 واگن است خاطرنشان کرد: این واگن‌های جدید با پیگیری‌های مستمر وزارت کشور و شهرداری شیراز ترخیص و پس از بارگیری و حمل از بندرعباس سرانجام امروز با هدایت و همراهی پلیس راهور فارس وارد شیراز شد.

مدیرعامل سازمان قطارشهری شیراز گفت: همچنین عصر امروز با تلاش نیروهای فنی سازمان قطار شهری این واگن‌ها در بخش جنوبی رودخانه خشک و در منطقه روباز فاز یک خط یک تخلیه شده و پس از کوبل‌شدن و مونتاژ برای انجام مراحل تست و آماده‌سازی به پایانه احسان منتقل می‌شود.

حاجی‌زمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه 120 سفر درون شهری با سرفاصله 15 دقیقه برای ارائه خدمات به شهروندان شیراز در حال انجام است و انتظار می‌رود با ورود واگن‌های جدید متروی شیراز، بهره‌برداری از ایستگاه زند بدون تغییر در سر فاصله حرکت قطارها میسر شده و 3 کیلومتر مسیر ترافیکی حدفاصل میدان نمازی تا چهارراه زند به مدار بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از ایستگاه زند، شهروندان شیرازی مسیر پرترافیک حدفاصل ایستگاه نمازی تا ایستگاه زند را که در برخی زمان‌های شلوغ ترافیک بیش از 30 دقیقه زمان برای طی‌کردن آن نیاز است در مدت حداکثر پنج دقیقه با مترو طی کرده و تأثیر بسزائی در کنترل ترافیک شهر در این محدوده به وجود می‌آورد.

به گزارش تسنیم، علیرضا پاک فطرت شهردار شیراز پیش از این، از افتتاح ادامه خط یک متروی شیراز از میدان نمازی تا چهار راه زند  تا قبل از عید نوروز امسال خبر داده بود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
به سلامتی. حالا خوبه نگفتند تولید داخله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار