بام شیراز با 17 کیلومتر وسعت مکان مناسبی برای تفریح است/ ده ها سال است درختکاری می کنیم و هیچ فایده ای ندارد/ ارتفاعات شیراز در خطر زمین خواری بود/ تفرجگاه های صخره ای در شیراز ساخته می شود/ جنگل های دیار پارس از استان های دیگر در برابر ریزگرد محافظت می کند
کد خبر: ۳۸۹۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵ 05 March 2017
 
 
به گزارش تابناک فارس:امروز در مراسم درختکاری در بام سبز شیراز که با حضور مقامات استانی انجام شد شهردار شیراز؛استاندار فارس؛رئیس شورای شهر شیراز و مدیر منابع طبیعی استان فارس سخن های جالبی مطرح کردند.
 
بام شیراز با 17 کیلومتر وسعت مکان مناسبی برای تفریح است
شهردار شیراز گفت: بیش از 70 درصد آلودگی هوای شیراز مربوط به وسایل نقلیه است که در این مورد خطر مشابه شدن هوای این شهر با کلان‌شهرهای آلوده احساس می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: بام شیراز با وسعت 17 کیلومتری علاوه‌بر مقابله با آلایندگی و ایجاد هوای پاک، محلی مناسب برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی شهروندان است.
 
پاک‌فطرت با اشاره به اینکه بام و ارتفاعات شیراز در حال شکل‌گیری است و شهرداری علاقه‌ای به دست‌کاری در طبیعت و ارتفاعات را ندارد، افزود: پیش از اینکه ارتفاعات شیراز به‌این‌ گونه شکل گیرد مجوز برداشت سنگ از آن‌ها داده شده بود که در این مکان به‌صورت غیراستاندارد انجام می‌‌شد و برای برون‌رفت از این معضل باید اداره‌کل صنعت معدن و تجارت این معدن بکر را حفظ و از برداشت بی‌رویه از آن جلوگیری کند.
 
وی بیان داشت: کاشت 200 هزار درخت انجیر بش در ارتفاعات شیراز و ساخت رستوران و دیگر مراکز تفریحی برای گردشگران در آن‌ها علاوه‌بر ایجاد محیطی زیبا، اشتغال‌زایی را برای این شهر ایجاد می‌کند.
 
 
ده ها سال است درختکاری می کنیم و هیچ فایده ای ندارد

استاندار فارس گفت:هم نسل هاي امروز و هم نسل هاي فردا حقوقي دارند و هيچ كس حق ندارد براي رفاه خود حقوق نسل هاي آينده را فدا كند.
 
افشانی با بيان اين كه شادي حق مسلم مردم است و اگر نگران ايجاد ناهنجاري در جامعه هستيم بايد بدانيم يكي از دلايل آن وجود افسردگي است، گفت: يكي از راه هاي پيشگيري از افسردگي ايجاد شادي است؛ بايد زمينه شادي مردم فراهم شود؛ يكي از نيازهاي مردم براي شادي مجموعه هايي است كه بتوانند به راحتي در آن قدم بزنند، تنفس كنند و ساعاتي را در آرامش به سر ببرند.
 
وی تصريح كرد: ده ها سال است كه اقدام به درختكاري و تشويق مردم به كاشت درخت مي شود؛ امروز تعداد درختان از چند دهه قبل كمتر شده است و بايد اين نقيصه را رفع كنيم.
 
افشانی در پایان گفت: بايد چندين آبشار در ارتفاعات شيراز ايجاد شود تا همه مردم بتوانند آن را مشاهده كنند و براي آن ها شادي ايجاد كند.
 
 
ارتفاعات شیراز در خطر زمین خواری بود
غلام‌مهدی حقدل؛رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ارتفاعات بام شیراز که خطر آن می‌رفت به تصرف وابستگان به ثروت و قدرت درآید امروز در اختیار اقشار جامعه قرار گرفته است.
 
 
تفرجگاه های صخره ای در شیراز ساخته می شود
مدیر ارتفاعات شهرداری شیراز نیز در ادامه این آئین اظهار داشت: با احیای درختکاری در ارتفاعات و بام شیراز به‌عنوان ریه شهر یکی دیگر از آرزوهای مردم محقق شده است.
 
غلام‌رضا غلامی خاطرنشان کرد: با احداث تفرجگاه صخره‌ای در این شهر، در آینده نزدیک نیاز تمام سلایق شهروندان در زمینه‌های رفاهی و تفریحی برطرف می‌شود که مکانی مناسب برای غنی‌سازی اوقات فراغت مردم خواهد بود.
 
 
محافظت جنگل های دیار پارس از استان های دیگر در برابر ریزگرد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: با اجرای طرح نهضت بذرکاری بیش از 2 هزار هکتار از مراتعی که براثر آتش‌سوزی‌های اخیر در این استان دچار خسارت شده بود احیا شد.

مهرزاد بوستانی با اشاره به وجود بیش از 2 میلیون هکتار جنگل و گونه‌های مختلف گیاهی و درختی در فارس گفت:مراتع سرسبز و جنگل های فارس استان‌های هم‌جوار را از وجود ریزگردها محافظت کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار