معاون فرماندار اقلید بر لزوم همدلی و هم‌زبانی مسئولان شهرستانی در جذب سرمایه‌گذار و رفع موانع تولید در راستای توسعه صنعت و معدن و ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان تأکید کرد.
کد خبر: ۳۹۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷ 25 May 2015

خلیل بزرگی عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه صنایع و سرمایه‌گذاری و اشتغال که با حضور رؤسای اداره‌های صنعت، معدن و تجارت، اداره کار، اتاق اصناف، مدیران بانک‌ها و سایر مسئولان شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: اشتغال بنیادی‌ترین عامل رفع مسائل و حل مشکلات زندگی فردی و اجتماعی افراد است که در دین مقدس اسلام سفارش بسیاری در مورد آن شده، ازاین‌رو مساعدت، همدلی و هم‌زبانی مسئولان و متصدیان درزمینهٔ ایجاد اشتغال پایدار لازم و ضروری است.

وی بابیان اینکه ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی، تربیتی و ... در بیکاری است عنوان داشت: تقویت مشارکت و سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنعتی و معدنی و ... در راستای تکاپوی اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار بسیاری از مشکلات اقتصادی و ناهنجاری‌های اجتماعی را برطرف می‌کند.

بزرگی بااشاره به نقش صنایع در تولید و خودکفایی ملی و ایجاد اشتغال تصریح کرد: مدیران و مسئولان باید با پرهیز از بخشی‌نگری در جذب و حفظ سرمایه‌ها، ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری و تسهیل کارها خدمت و با تعامل و همکاری بخش صنعت و معدن برای خروج از رکود و راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری‌های جدید با تمام توان و ظرفیت تلاش کنند.

معاون فرماندار اقلیددر پایان سخنان خودتشکیلمنظم و مداوم جلسات کارگروه اشتغال و توسعه صنایع و سرمایه‌گذاری در راستای ارائه راهکارها و پیشنهادها کاربردی برایافزایش اشتغال و جذب سرمایه‌گذار در این شهرستان را خواستار شد.

در ادامه این جلسه رئیساداره صنعت، معدن و تجارت اقلید اظهار داشت: در سالی که از طرف مقام معظم رهبریبه‌نامهمدلی و هم‌زبانی دولت و ملت نامیده شده، همکاری با فعالان اقتصادیو سرمایه‌گذاران صنعت و معدن و ایجاد فضای امن سرمایه‌گذاری و تولید و تلاش برای حل مشکلات واحدهای تولیدی غیرفعال و نیمه‌فعال در راستای ایجاد اشتغال پایدار مصداق بارز همدلیو هم‌زبانی دولت و ملت است.

علیرضا قادری با اشاره به برگزاری جلسات عارضه‌یابی صنایع اقلید در سال گذشته بر لزوم تشکیل جلسات مداوم و اثرگذار کمیته عارضه‌یابیواحدهای تولیدی در راستای بررسی و انعکاس مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی و مساعدت مسئولان شهرستانی در رفع مشکلات در سال جاری تأکید کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اقلید در پایان سخنان خود با ارائه گزارش سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به این شهرستان و بازدید وی از کارخانه استیل و کارخانه پارس رویانعنوان داشت: مقرر شد برای حل مشکلات واحدهای تولیدیاقلید جلسات کارشناسیبا حضور معاونان وزیر و مدیران واحدهای صنعتی و معدنی این شهرستانتشکیل شود و مشکلات به‌صورت تخصصی موردبحث و بررسی قرار گیرد.

در این جلسه صدور اسناد زمین شهرک‌های صنعتی اقلید، حسن‌آبادو سده، آمار اشتغالایجادشده در دستگاه‌های متولیامر، ضوابط و مقررات اعطای تسهیلات بانکیبه واحدهای تولیدی، میزانتسهیلات جذب‌شده در سال 93، سهمیه تسهیلات ابلاغی در سال 94، حرفه‌آموزی و ارائه آموزش‌هایمهارتی مراکز فنی و حرفه‌ایدر راستای آماده‌سازی و توانمندسازی نیروی کارو تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مختلف مورد بحث، بررسی و تبادل‌نظر مسئولان این شهرستان قرار گرفت.

برچسب ها: اشتغال ، تولید ، صنعت ، اقلید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار