شورای عالی شهرسازی و معماری مصوبه ای را در خصوص هتل آسمان شیراز ابلاغ کرد.
کد خبر: ۴۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵ 30 May 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:پیروز حناچی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری در نامه‌اي به استاندار و رئيس شوراي برنامه ريزي و توسعه استان فارس اعلام كرد: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۲۸ اردیبهشت ۹۴، ضمن استماع گزارشی درباره پروژه هتل آسمان واقع در خیابان رودکی شهر شیراز، با توجه به عدم رعایت حریم منظری مجموعه زندیه و مخدوش شدن آن و به دلیل قرار گرفتن پرونده این مجموعه در فرآیند ثبت میراث جهانی و همچنین ابهامات و احتمالاً تخلفات صورت گرفته در میزان طبقات و ارتفاع ساخت و ساز مقرر کرد:

- سازمان میراث فرهنگی موظف است حداکثر ظرف مدت سه ماه ضوابط حریم منظری آثار تاریخی را تهیه و پس از ارائه در شورای عالی به صورت رسمی و شفاف به همه استانهای کشور اعلام کند، تا به صورت قطعی در دستور کار قرار گرفته و ملاک عمل مراجع صدور پروانه ساخت و ساز باشد.

- به منظور جلوگیری از هر گونه تبعات بعدی مصوبه مورخ ۷ دی ۸۴ کمیسیون ماده ۵ شهر شیراز ملاک عمل است. بنابراین ضروری است ضمن تعدیل ارتفاع هتل آسمان به میزان ۱۴ طبقه نسبت به لغو مجوزهای صادره مازاد اقدام و از ادامه فعالیت احداث و تکمیل طبقات فوقانی پروژه ممانعت به عمل آید. در نهایت ظرف دو ماه اخذ تاییدیه سازمان میراث فرهنگی جهت انطباق با رعایت حریم منظری ثبت جهانی الزامی است.

- دبیرخانه شورای عالی موظف است در اسرع وقت آئین نامه گردش کار کمیسیون ماده ۵ و دستورالعمل اجرايی آن را تهیه و براي بررسی و تصویب به شورای عالی ارائه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار