کد خبر: ۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۷ 10 February 2015

بخشدار مرکزی اقلید امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید در حاشیه بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به روستاهای دهستان خنجشت که با حضور معاون عمرانی استانداری فارس، مدیرکل اداره گاز این استان، نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، امام‌جمعه، فرماندار، بخشدار مرکزی، مدیر اداره گاز و سایر مسئولان این شهرستان به بهره‌برداری رسید اظهار داشت: در این پروژه گازرسانی هفت روستای خنجشت، حسین‌آباد، نظام‌آباد، چشمه رعنا، سه‌قلات، امیرآباد کافتر و علی‌آباد این شهرستان از نعمت گاز برخوردار شدند.

ابراهیم محمدی عنوان کرد: خط انتقال اصلی گازرسانی این منطقه به طول 110 کیلومتر از صفاشهر آغاز شده با عبور از خرم بید، خنجشت، آسپاس و سده با امتداد 20 کیلومتری در دژکرد به پایان رسید.

وی تصریح کرد: با توجه به سرمای شدید منطقه و عدم بهره‌مندی هیچ‌یک از نقاط شهری و روستایی اقلید به‌جز مرکز این شهرستان، با تلاش و پیگیری‌های نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری، بخشداری مرکزی، مدیر شرکت گاز اقلید و سایر مسئولان و متصدیان و مساعدت مدیرکل شرکت گاز استان فارس اهالی دهستان خنجشت به‌عنوان نخستین روستاییان این شهرستان از نعمت گاز برخوردار شدند.

بخشدار مرکزی اقلید با اشاره به عملیات اجرایی طرح گازرسانی به دهستان خنجشت در مدت سه سال و با اعتباری بالغ‌بر 12 میلیارد تومان و عدم بهره‌مندی پنج روستای دهستان شهرمیان بخش مرکزی و سایر بخش‌های این شهرستان از گاز بیان داشت: با توجه به شرایط سخت و سرد آب و هوایی تلاش مسئولان شهرستانی و مساعدت مسئولان استانی و کشوری برای بهره‌مندی سایر نقاط این شهرستان از نعمت گاز بسیار لازم است.

همچنین گلخانه مجتمع فرهنگی تربیتی کمیته امداد امام خمینی اقلید در راستای حرفه‌آموزی دانش‌آموزان مددجو با حضور فرماندار و سایر مسئولان این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

مدیر کمیته امداد امام خمینی اقلید نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید، در حاشیه بهره‌برداری از گلخانه مجتمع فرهنگی تربیتی دخترانه کمیته امداد این شهرستان که با حضور فرماندار، معاون وی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و سایر مسئولان شهرستانی به بهره‌برداری رسید اظهار داشت: توانمندی اقتصادی خانوارهای زیرپوشش با حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال پایدار از اهداف ویژه کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

محمدحسین امیدی تصریح کرد: مهارت‌آموزی مددجویان در رشته‌های مختلف با گذراندن دوره‌های آموزشی، دریافت گواهی مهارت، پرداخت تسهیلات خوداشتغالی، هدایت، نظارت و حمایت از طرح‌ها از عملکردهای کمیته امداد این شهرستان در راستای اشتغال‌زایی مددجویی است.

مدیر کمیته امداد اقلید با اشاره به برگزاری دوره‌های حرفه‌آموزی دانش‌آموزی در رشته‌های تابلو فرش، پرورش گل‌های زینتی، زنبورداری، تعمیر تلفن و پرورش قارچ طی مدت سه ماه توسط کمیته امداد این شهرستان در سال جاری عنوان داشت: گلخانه مجتمع فرهنگی تربیتی کمیته امداد اقلید برای آموزش پرورش گل‌های آپارتمانی و زینتی به دانش‌آموزان مددجو با اعتباری بالغ‌ بر 200 میلیون ریال احداث شد.

امیدی با اشاره به همکاری فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی در اجرای طرح پرورش گل‌های آپارتمانی افزود: نخستین طرح پرورش گل‌های آپارتمانی و زینتی گلخانه مجتمع فرهنگی تربیتی کمیته امداد اقلید 100 نوع گل زینتی و آپارتمانی با همکاری و حرفه‌آموزی 170 دانش‌آموز مددجو اجرا شده است.

امروز همچنین با حضور معاون عمرانی استاندار فارس، مدیر شهرک‌های صنعتی این استان و مسئولان اقلید بهره‌برداری از ساختمان آتش‌نشانی و پکیج تصفیه‌خانه فاضلاب و کلنگ‌زنی کارخانه خاک‌نسوز با اعتباری بالغ‌بر 9 میلیارد و 600 میلیون تومان در شهرک صنعتی اقلید صورت گرفت.

پکیج تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی اقلید در راستای کاهش خسارت‌های زیست‌محیطی ناشی از توسعه صنعت و حفظ سلامت محیط و افراد با اعتباری بالغ‌بر 600 میلیون تومان اجراشده و به بهره‌برداری رسید.

با توجه به اهمیت پیشگیری از حوادث و تقویت ایمنی در شهرک‌های صنعتی و کاهش خسارت‌های احتمالی ساختمان آتش‌نشانی شهرک صنعتی اقلید با زیربنای 200 مترمربعی احداث‌شده که با تأمین تجهیزات موردنیاز هزینه‌ای بالغ‌ بر 10 میلیارد ریال در برداشته است.

همچنین امروز کارخانه خاک نسوز در شهرک صنعتی اقلید در زمینی به مساحت یک هکتار با اعتباری بالغ‌ بر 80 میلیارد ریال کلنگ‌زنی شده که موجب اشتغال‌زایی مستقیم 12 نفر و غیرمستقیم 30 نفر شد.

به گزارش فارس، تلاش برای گسترش صنایع تبدیلی و توانمندی‌های صنعتی و معدنی منطقه در راستای سوددهی اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار و کاهش وابستگی اقتصادی منطقه به کشاورزی با توجه به مشکل خشک‌سالی از اهداف اداره صنعت، معدن و تجارت و سایر مسئولان این شهرستان در اجرای طرح‌های صنعتی و حمایت از صنعت گران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار