مدیرکل بهزیستی استان ازثبت نخستین ارکستر ملی ویژه ایران با نام «لگاتو» خبرداد وافزود: تقریبا یک سال مقدمات تشکیل این ارکستر ملی انجام شده و امروز نخستین اجرای آن رونمایی می‎شود.
کد خبر: ۴۲۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ 23 May 2017
 مدیرکل بهزیستی استان ازثبت نخستین ارکستر ملی ویژه ایران با نام «لگاتو» خبرداد وافزود: تقریبا یک سال مقدمات تشکیل این ارکستر ملی  انجام شده و امروز نخستین اجرای آن رونمایی می‎شود.

غفاری افزود: این گروه ارکستر در حال ثبت ملی است و از آنجایی که تلاش داریم با استفاده از این کودکان توانمند آنها را در کشور یک زنجیره کنیم نام آن را "لگوتو" نهادیم.

وی یادآور شد: خانم گیلاسیان مسئول فنی و صاحب امتیاز مرکز حرفه‎آموزی و کارگاه حمایت شده معلولان ذهنی پسر بالای 15 سال بهکوش گرگان مسئولیت این گروه لگاتو را برعهده گرفته است.

مدیر کل بهزیستی گلستان بیان داشت: در هر فصل 5 تا 6 موسیقی را این ارکستر اجرا می‎کند و امید داریم تا پایان سال 20 مورد اجرای موسیقی را انجام دهیم.

غفاری افزود: امروز یک‌هزار و 200 نفر از معلولان استان تحت پوشش 20 مرکز توان‎بخشی روزانه ذهنی و مرکز توانبخشی اوتیسم  در استان گلستان قرار دارند و یکی از وظایف این مراکز ایجاد واحد هنر درمانی است.

وی گفت: در سال 1394 با هدف گسترش هنر درمانی به مربیان شاغل در این مرکز آموزش نقاشی درمانی و نیز در سال 1395 آموزش مربوط به موسیقی درمانی انجام شده است.

درادامه مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان در سخنانی با اشاره به اینکه کم توانی یک پدیده نسبی است نه مطلق افزود:کم توانی مطلق وجودندارد،توانمندی یک مزیت است اما یک مزیت نسبی ، هریک ازما که خودمان را توانمندارزیابی میکنیم درمقایسه با برخی افراد کم توان ونسبت به برخی دیگر توانمندهستیم .چه خوب است که به جای ترحم به کم توانان بیاییم استعدادهای نهفته درآنان را کشف کنیم واین استعدادهارادرراستای شکوفایی وبارورشدن بکار ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین فضیلت گفت:.تمام خوبیها ومزیتها یکجا ودریک فرد جمع نخواهند شد واگر شخصی نابینا باشد درحواس دیگر خود مانند شنوایی توانمندتر ازدیگر افراد می باشد ،مانند شخص نابینایی که درزمان دفاع مقدس درمرکز تلفن قرارگاه ارائه خدمت می داد به مراتب بیشتر از افرادی که ازتمام حواس برخوردار بودندتمرکز داشت ومثمر ثمر بود.

وی  خاطرنشان کرد: شاخص خوشبختی وسعادت براساس پیشینه سه هزار ساله فرهنگ اسلامی ما الزاما برخورداری از توانمندی نیست ونسبت بین خوشبختی وتوانمندی مستقیم ونسبت تساوی نیست بلکه نسبت بین عام وخاص من وجه  است ، بعبارتی کسانی که خوشبخت هستند الزاما توانمندنیستند وکسانی که توانمندهستند نیز الزاما خوشبخت نیستند،چه بسا دربرخی موارد حتی بعضی ازافراد توانمند هستند که توانمندی های آنان سبب بدبختی شان نیز شده است . بنابراین همیشه توانمندی الزاما موجب سعادت وخوشبختی افراد نیست.

حجت الاسلام فضیلت شاخص های خوشبختی افرادتوانمند را در توانمندسازی سایرین چه اعضای خانواده چه افراد جامعه توسط آنان دانست وافزود:اصل برخورداری ازتوانمندی یک مزیت نیست بلکه بسته به این است این توانمندی درچه مسیری بکار گرفته شود

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار