مدیر اداره جهاد کشاورزی تویسرکان خواستار استمهال تسهیلات کشاورزی و اعطای تسهیلات کم بهره جدید به کشاورزان از سوی مقام های تصمیم گیرنده در این بخش شد.
کد خبر: ۴۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۱ 12 June 2015

مدیر اداره جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: اصلاح شیوه های آبیاری و حرکت به سمت بهره گیری از روش های نوین و علمی، بازدهی زراعی بخش کشاورزی این شهرستان را تا سه برابر میزان کنونی افزایش می دهد.

به گزارش ایرنا ؛ مسعود اکبری افزود: به رغم اعطای تسهیلات خوب در بخش اصلاح شیوه های آبیاری از سوی دولت، کشاورزان مناطقی مانند سرکان و سرابی استقبال خوبی از این تسهیلات نکرده اند.

وی اذعان کرد: اراده و همت همگانی مردم، اجرای تمهیدات کارشناسانه از سوی شرکت آب منطقه ای و ترویج هدفمند شیوه های نوین آبیاری گام بلندی در جهت اصلاح شیوه های آبیاری سنتی و افزایش میزان بازدهی محصولات کشاورزی در تویسرکان به شمار می روند.

به گفته اکبری تلاش در جهت رایج کردن کشت های کم آب و اصلاح الگوی کشت در شهرستان گام موثری در استفاده بهینه از منابع آب کشاورزی محسوب می شود.

وی با اشاره به خسارت 40 درصدی بخش زراعت شهرستان تویسرکان به دلیل کم آبی و سرمازدگی در سال جاری گفت: به منظور استفاده از کشت های کم آب در سال جاری، 40 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان زیر کشت زعفران رفته است.

اکبری ادامه داد: همچنین کشت های نیازمند به آب زیاد مانند کشت خیار، گوجه فرنگی و هندوانه در تویسرکان از یک هزار و 700 هکتار در سال گذشته به 230 هکتار در سال جاری کاهش یافته است.

وی در رابطه با برنامه های موثر برای کاهش خسارت ناشی از سرمازدگی در باغ های تویسرکان اذعان کرد: در این بخش راهکارهای مقطعی جواب نمی دهند و باید از حالت باغداری تک محصولی در شهرستان خارج شویم.

مدیر اداره جهاد کشاورزی تویسرکان تصریح کرد: با توجه به سرمازدگی بیش از 80 درصد از باغ های گردوی تویسرکان و وارد آمدن بیش از یک هزار و 400 میلیارد ریال خسارت، عالیترین مقام های مسوول کشوری مانند رییس ستاد بحران کشور و معاونان وزیر کشاورزی به تویسرکان سفر کردند و پیگیری ها در این بخش به دفتر رییس جمهوری نیز کشیده شد.

وی خواستار استمهال تسهیلات کشاورزی و اعطای تسهیلات کم بهره جدید به کشاورزان از سوی مقام های تصیمیم گیرنده در این بخش شد.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است که از هشت هزار و 500 هکتار انواع باغ ها، 45 هزار هکتار کشت زراعی مانند گندم، جو، چغندر قند، ذرت، گلزا، سیب زمینی و پیاز برخوردار است.

در پی افت ناگهانی دمای هوا در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری، بیش از 80 درصد از باغ های گردو و بیش از 40 درصد از زمین های زراعی شهرستان تویسرکان دچار سرمازدگی و خسارت شدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار