نخستین دوره مسابقات قرآن انس و مودت نیروهای مسلح استان فارس برای نخستین بار در كشور برگزار شد كه در این گزارش نگاهی به نظرات داوران این دوره از مسابقات داریم.
کد خبر: ۴۹۰۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲ 06 September 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا:نخستین دوره مسابقات قرآن انس و مودت نیروهای مسلح فارس برای نخستین بار در كشور طی روزهای ۱۳ و ۱۴ شهریورماه جاری و به میزبانی وزارت دفاع و با رقابت ۴۸ نفر از برترین‌های قرآنی این نیروها برگزار شد.

در این مسابقات كه در ۴ رشته قرائت تحقیق و ترتیل و حفظ ۵ و ۱۰ جزء برگزار شد، ۶ نفر از داوران برجسته استان فارس در رشته‌های قرائت و حفظ حضور داشتند كه در این گزارش نگاهی به نظرات آنان درباره این مسابقات داریم.

دستیابی به اصلی‌ترین هدف مسابقات قرآن نیروهای مسلح

حسن گلزار، داور حسن حفظ این دوره از مسابقات به خبرنگار ایكنا گفت: اصل این مسابقات هماهنگی و پیوند و انس نیروهای مسلح در سطح استان بود كه به حمد الهی این مهم نیز حاصل شد.

توان قرآنی نیروهای مسلح روز به روز در حال افزایش است

وی، وضعیت این مسابقات خوب را ارزیابی كرد و گفت: بحمد الهی توان قرآنی نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش، نیروهای انتظامی و وزارت دفاع روز به روز در حال افزایش است هر چند باز هم جای كاركردن و تمرین بیشتری هم وجود دارد.

گلزار ضمن قدردانی از میزبانی مناسب وزارت دفاع و همچنین اینكه فتح بابی برای ایجاد رقابت‌های استانی نیروهای مسلح ایجاد كردند، گفت: افرادی كه در این مسابقات شركت كردند، منتخبان نیروهای مسلح بودند یعنی ابتدا در سطح هر كدام از این نیروها مسابقاتی برگزار شده و برگزیدگان آن‌ها در این مسابقات شركت كردند.

سطح قرآنی نیروهای مسلح در قیاس با برخی از نهاها بهتر است

رئیس دارالقرآن بسیج سپاه فجر فارس در ادامه سطح قرآنی نیروهای مسلح را در مجموعه خوب توصیف كرد و گفت: سطح اینان در قیاس با برخی از ارگان‌های دیگر بهتر است اما باز هم نیاز است كه تلاش بیشتری برای آموزش‌های قرآنی آنان از سوی مسئولان صورت گیرد.

وی در عین حال این نكته را یادآور شد كه نیروهای مسلح دارای مشغله‌ها و مأموریت زیاد درون مرزی و برون‌مرزی هستند و شاید كمتر بتوانند در این گونه فعالیت‌های شركت كنند اما در عین حال در یك ارزیابی كلی مشاهده می‌كنیم كه سطح قرآنی اینان خوب رو به بالاست.

سطح مسابقات در رشته حفظ فراتر از حد انتظار بود

اصغر حسینیان، داور صوت و لحن رشته حفظ این مسابقات نیز به خبرنگار ایكنا گفت: سطح این مسابقات فراتر از حد انتظار من بود و رقابت‌كنندگان با آمادگی بسیار بالایی در این مسابقات شركت كردند كه بحمد الهی راضی‌كننده بود.

علی لك‌زایی، داور تجوید و وقف و ابتدای رشته حفظ هم به خبرنگار ایكنا گفت: كسانی كه در این مسابقات شركت كرده‌اند تنها در مسابقات نیروهای مسلح شركت نمی‌كنند بلكه من آن‌ها را در بسیاری از مسابقات دیگر هم مشاهده كرده‌ام لذا سطح قرآنی آن‌ها خوب است.

نخبگان قرآنی نیروهای مسلح پیشتازند

وی، نخبگان قرآنی نیروهای مسلح را پیشتاز عرصه فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: كسانی كه در این مسابقات شركت كردند برای ما افراد ناشناخته‌ای نبودند بلكه همگی در عرصه قرآن در استان سرشناس بودند لذا وضعیت مناسب مطلوب و خوب بود.

علی راسخی، داور تجوید رشته‌های قرائت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایكنا، كیفیت مسابقات را خوب ارزیابی كرد و گفت: امسال اولین سالی بود كه چنین مسابقاتی به این شكل برگزار شد لذا می‌توان كارهای بهتری هم در سال‌های آینده برای آن انجام داد تا بهتر از این هم برگزار شود.

خانواده‌های نیروهای مسلح برای تماشای مسابقات حضور یابند

وی پیشنهاد داد تا خانواده‌های نیروهای مسلح هم برای تماشای مسابقات و تلاوت‌های آنان در این مسابقات حضور یابند و بدین طریق هم رقابت‌ها بیشتر شده و هم افراد برای حضور در این مسابقات تشویق شوند.

غالب كسانی كه در رشته‌های قرائت شركت كرده‌ بودند، صدایشان آماده نبود

راسخی در ادامه در پاسخ به اینكه بیشترین نقطه ضعف متسابقان در رشته قرائت چه بود، گفت: غالباً كسانی كه در این رشته شركت كرده بودند صدایشان آماده نبود، البته این مسئله به جز چند نفری بود كه رتبه‌های اول تا سوم را كسب كردند كه این مسئله هم معمولاً به مشغله‌های نیروهای مسلح بازمی‌گردد.

امیر فتح‌پور، سرپرست هیئت داوران و همچنین داور رشته قرائت نیز به خبرنگار ایكنا گفت: سطح مسابقات چون نخبگان قرآنی نیروهای مسلح در آن شركت كرده بودند، خوب بود البته جا دارد بهتر از این‌ها هم شود.

وی با یادآوری اینكه البته برخی از نخبگان قرآنی نیروهای مسلح در این مسابقات حضور نداشتند، گفت: در این مسابقات شاهد ترتیل‌های خوبی بودیم اما در عین حال سطح قرائت‌ها و ترتیل‌ها بیشتر از حد انتظار هم نبود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار