رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: فعالیت معدن چاه مرغی شهرستان خرم بید به عنوان بزرگترین معدن سنگ مرمریت کشور از سر گرفته شد تا زمینه بازگشت 700 معدن کار به فعالیت و عرصه استخراج و فرآوری این مواد معدنی فراهم شود.
کد خبر: ۴۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ 18 June 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی همتی که تلاش ها برای از سرگیری فعالیت معدن چاه مرغی در شمال استان فارس پس از افزون بر چهار سال تعطیلی از به ثمر رسید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس که پیش تر و همزمان با سفر اردیبهشت ماه 94دولت تدبیر و امید به استان فارس در گفت و گو با ایرنا نوید باز شدن گره فراروی معدن چاه مرغی را داده بود، امروز چهارشنبه خبر قطعی آغاز فعالیت این معدن را اعلام کرد.

همتی گفت: در سفر استانی هیات دولت، سازوکار و مجموعه شرایطی برای از سرگیری بهره برداری از معدن سنگ مرمریت چاه مرغی در شهرستان خرم بید پیش بینی و تصویب شد که فعالیت های این معدن که اشتغالزایی برای بیش از 700 نفر را به دنبال داشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن سنگ مرمریت در معدن چاه مرغی اظهار کرد: از سرگیری فعالیت این معدن در عرصه کارآفرینی و اشتغال در این منطقه و صادرات محصولات اثرات مثبتی بر اقتصاد منطقه و کشور خواهد داشت.

وی گفت: در سازوکار پیش بینی شده، هیات امنایی متشکل از استاندار فارس، رییس کل دادگستری استان، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، امام جمعه صفاشهر (مرکز خرم بید) و مجموعه شرکت سنگ زاگرس به عنوان بهره بردار، زمینه از سرگیری فعالیت معدن چاه مرغی و صادرات محصولات آن را فراهم کردند.

همتی با یادآوری این که معدن چاه مرغی به دلیل برخی اختلاف نظرها میان مردم منطقه و بهره بردار تعطیل شده بود، اظهار کرد: بنا بر تصمیم های اخذ شده، 30 درصد سود این معدن صرف توسعه و آبادانی شهرستان خرم بید به مرکزیت صفاشهر می شود.

وی ادامه داد: همراهی وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار فارس، نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه صفاشهر و مجموعه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از جمله شورای تامین استان، فرماندار خرم بید، مردم و سرمایه گذار این طرح در فرایند از سرگیری فعالیت معدن چاه مرغی راهگشا بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اظهار کرد: 120 کارخانه سنگبری در خرم بید فعال و حدود 60 کارخانه نیز مجوز فعالیت گرفته اند و با فعال شدن معدن چاه مرغی کارخانه های سنگبری این منطقه رونق بیشتر ی می گیرند.

شهرستان خرم بید به مرکزیت صفاشهر در 178 کیلومتری شمال استان فارس و شیراز واقع شده و از شهرستان های فعال معدنی، صنعتی استان فارس محسوب می شود.

این شهرستان دارای ذخایر معدنی سنگ مرمریت کرم رنگ بسیار مرغوب و خاک نسوز وصنعتی است که در تولید کاشی و سرامیک کاربرد دارد وعلاوه بر مصارف نیاز داخل به خارج از کشور نیز صادرمی شود.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت نهم اردیبهشت ماه 94 همزمان با سفر استانی دولت تدبیر و امید به استان فارس اعلام کرده بود که معدن سنگ چاه مرغی صفاشهر خرم بید بزودی فعال و کار خود را آغاز می کند.
برچسب ها: معدن ، صفاشهر ، خرم بید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار