کد خبر: ۵۰۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ 03 October 2017
پاساژ شهرداری ساختمان قدیمی در مرکز شهر دهدشت، که دورتادور آن را دست‌فروش‌ها گرفته‌اند.
این پاساژ دارای فضایی بسیار کوچک و خفه و دارای سقفی کوتاه که شامل ۲۱ باب مغازه نقلی است، و این مغازه‌ها به بانوان هنرمندی که برای تأمین معاش خود و فرزندانشان خیاطی می‌کنند، باقیمت‌های متفاوت اجاره داده‌شده است.
یکی از بانوان در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا می‌گوید: پاساژ کم‌وکاستی‌های زیادی دارد، با توجه به اینکه ساعت‌ها از صبح تا شب در این مکان کار می‌کنیم، از عدم سرویس بهداشتی گله‌مند هستیم که سال‌هاست شهرداری قول خدمات‌دهی را داده است ولی می‌گوید بودجه نداریم، همین است که هست! و ما نیز به دلیل تنگدستی و بالا بودن اجاره در مکان‌های دیگر، مجبور به ماندن در این پاساژ هستیم.
بانوی دیگری می‌گوید: مغازه‌های پاساژ آن‌قدر نقلی هستند که حتی جای نشستن مشتری در مغازه‌ها نیست، و مشتری مجبوراست ساعت‌ها در راهرو منتظر بماند که این خود باعث شلوغی و همهمه در این فضای بسته‌شده است.
به دلیل قدیمی بودن این ساختمان از کانال‌کشی کولر خبری نیست که باعث مصرف بیشتر برق می‌شود، و کولرها در داخل پاساژ جلوی مغازه‌ها نصب‌شده است که سروصدای این کولرها در کنار سروصدای چرخ‌های خیاطی و همهمه مشتریان منتظر در راهرو آن‌هم در این فضای بسته و خفه در درازمدت آسیب جدی به‌سلامت روان این بانوان و سلامت خانواده‌هایشان می‌رساند.
از طرفی نیز در این پاساژ لوله اصلی گاز شهری وجود ندارد که زنان برای گرم نگه‌داشتن خود در زمستان از وسایل گرمایشی بدون استاندارد استفاده می‌کنند که این خود احتمال وقوع حریق آتش در پاساژ می‌شود، و کوچک‌ترین آتش‌سوزی پلاسکوی دیگری را رقم می‌زند.
از دیگر معضلات پاساژ در زمستان چکه کردن سقف و پر شدن کف پاساژ از آب هنگام بارندگی و دیده شدن موش‌ها آن‌هم در ساختمانی در مرکز شهر دهدشت است.
دو طرف این پاساژ کنتورهای برق بدون محفظه و قاب قرار دارد که هنگام بارندگی و چکه کردن سقف، امکان برق‌گرفتگی و اتفاقات ناگوار در این پاساژ می‌شود.
یکی از بانوان می‌گوید که پاساژ دچار اتصالات برق شده است و دلیل آن‌هم استفاده غیرقانونی مغازه‌های اطراف از کنتورهای برق این پاساژ است.
از مسئولان در شهرداری دهدشت تقاضا داریم پیش از آنکه حادثه‌ای دل‌خراش رخ دهد، با برنامه‌ریزی و تلاش به بازسازی این پاساژ اقدام و همچنین به زیبایی شهر خود نیز کمک کنند.

گزارش و عکس: فاطمه خطیبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار