شنبه شب در ادامه جشنواره موسیقی فجر شیراز گروه بیدل میزبان مردم شیراز بودند که در این کنسرت کورش بابایی، شهرام میرجلالی، مسعود حبیبی، رامین کاکاوندی، بهرام خانی، داوود ورزیده و محمود فرهمند، حسام الدین سراج را همراهی کردند.سراج در این کنسرت که در دومین روز از یازدهمین جشنواره موسیقی فجر شیراز برگزار شد قطعات "مستان سلامت می کنند"، "داغ جنون"، "ساز و آواز ماهور"، تصنیف "ساقی"، تصنیف "ماه"، ساز و آواز نوا، یوسف خوشنام و عشق و مستی به اجرا در آورد.
کد خبر: ۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴ 15 February 2015

به گزارش مهر، شنبه شب در ادامه جشنواره موسیقی فجر شیراز گروه بیدل میزبان مردم شیراز بودند که در این کنسرت کورش بابایی، شهرام میرجلالی، مسعود حبیبی، رامین کاکاوندی، بهرام خانی، داوود ورزیده و محمود فرهمند، حسام الدین سراج را همراهی کردند.

سراج در این کنسرت که در دومین روز از یازدهمین جشنواره موسیقی فجر شیراز برگزار شد قطعات "مستان سلامت می کنند"، "داغ جنون"، "ساز و آواز ماهور"، تصنیف "ساقی"، تصنیف "ماه"، ساز و آواز نوا، یوسف خوشنام و عشق و مستی به اجرا در آورد.

حسام‌الدین سراج، خواننده ایرانی و نوازندهٔ سنتور و سه‌تار که سرپرستی گروه موسیقی سنتی ایرانی "بیدل" را به عهده دارد در این کنسرت گلچینی از آلبوم های گذشته خود را به صحنه برد که مورد استقبال علاقه مندان موسیقی ایرانی و سنتی قرار گرفت.

او که پس از انتشار آلبوم "خوشا سرو" در سال ۱۳۹۱ آلبوم "مسیحا" را سال جاری به بازار موسیقی ایران معرفی کرد آلبوم های "لب خوانی باران" و "نرجس خاتون" را در دست انتشار دارد.

این هنرمند، موسیقی را از سیزده سالگی با آموختن تنبک آغاز کرد سپس سنتور را نزد "سیروس ساغری" آموخته و برای تکمیل آن از اساتیدی چون فرامرز پایور، رضا شفیعیان و پشنگ کامکار بهره گرفت.

همچنین در زمینهٔ آواز از محضر محمود کریمی و محمدرضا شجریان استفاده کرد.

بزرگترین مشوق وی در تحصیل علم و هنر مرحوم پدرش بود، او بر علوم قدیمه و ادبیات احاطه داشت و از صدای خوش آهنگی برخوردار بود و با اساتید ادب و هنر نظیر جلال الدین همائی، تاج اصفهانی و حسن کسائی حشر و نشر داشت، به همین جهت فضائی مستعد برای تربیت فرزندانش فراهم آورده بود.

در چنین محیطی جوانه‌های عشق و علاقه به شعر و موسیقی در جان و دل وی شکوفا شد.

وی علاوه بر آواز، در برخی از آثارش آهنگ‌سازی را نیز به عهده داشته و با نواختن سنتور و سه‌تار نیز آشنایی دارد.

همچنین در دانشکده هنرهای زیبا بحثی تحت عنوان شناخت هنر را تدریس می‌کند او، علاوه بر ایران، کنسرت‌های فراوانی در کشورهای مختلف داشته ‌است.

سراج در سال های گذشته یک بار هم در داراب فارس کنسرت برگزار کرد که با استقبال کم نظیری روبه رو شد.

این چهره موسیقی ایران که بارها در کنسرت های اروپایی از موسیقی اصیل ایرانی آثار جاودانه ای به جا گذاشته در کنسرت شیراز نیز با انتخاب قطعاتی از آلبوم های متفاوت خود بار دیگر سلیقه شنیداری مخاطبان موسیقی را به تحسین واداشت.

یازدهمین جشنواره موسیقی فجر شیراز که از ۲۴ بهمن آغاز شده تا دوم اسفندماه ادامه دارد و بخش های بین الملل آن با حضور گروه هایی از استونی و آلمان در روزهای آینده برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار