دفتر دائمی موکب احمدبن‌موسی (ع) کربلای معلی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) افتتاح شد.
کد خبر: ۵۱۵۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷ 27 October 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:در مراسم  افتتاح دفتر دائمی موکب احمدبن‌موسی (ع)، سردار سیدهاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر فارس، سیدتقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای فارس، آیت‌الله سیدعلی میلانی، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) حضور داشتند.

آیت‌الله دستغیب در این مراسم ضمن قدردانی از همه کسانی که در تشکیل موکب احمدبن موسی (ع) همت کردند، گفت: بر حسب روایات اسلامی زیارت اربعین از نشانه‌های مومنین است و امروز نیز مشاهده می‌کنیم که با اراده خداوند و از برکات انقلاب اسلامی و این نظام مقدس جمهوری اسلامی این زیارت با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار می‌شود.

وی برپایی باشکوه زیارت اربعین را مرهون ایثارگری‌ها و فداکاری‌های امام (ره) و رهبری و مردم عزیز و وفادار به مکتب اهل بیت (ع) دانست و گفت: امروز تحت رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و همراهی و مساعدت نهاد‌ها و سازمان‌های نظامی و عموم مردم محب و عاشق امام حسین (ع) این راه همچنان ادامه دارد.

آیت‌الله دستغیب همچنین تأکید کرد که برپایی زیارت باشکوه اربعین حسینی و همچنین مساعدت و مشارکت در این راه، علاوه بر اینکه یک عبادت بزرگ و تعظیم شعائر الهی است، نشانه تقوا نیز هست.

میلاد امیری‌نژاد مسئول کمیته روابط عمومی واطلاع‌رسانی موکب احمدبن‌موسی (ع) نیز گفت: ۳۸ موکب از استان فارس با نام مبارک احمدبن موسی (ع) در ایام اربعین حسینی در عراق فعالیت می‌کنند که بهترین آن در کربلا و شلمچه برپا می‌شوند.

وی با بیان اینکه امسال شبانه ۱۰ هزار زائر اربعین حسینی را در موکب احمدبن‌موسی (ع) کربلای معلی پذیرا خواهیم بود، اظهار داشت: این دفتر به منظور جمع‌آوری نذورات مردمی برای اربعین حسینی برپا شده است.

امیری‌نژاد ضمن قدردانی از همراهی و همکاری آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) برای اختصاص این دفتر در یکی از بهترین نقاط حرم مطهر گفت: افتخار ما این است که نوکری زائران امام حسین (ع) را بر عهده داریم و امیدواریم توانیم به نحو مطلوب این مهم را به سرانجام برسانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار