مدیر بنیاد فارس‌شناسی از برگزاری همایش علمی - پژوهشی سومین حرم اهل بیت(ع) در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۵۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶ 24 June 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:منصور طبیعی، با اشاره به برگزاری همایش سومین حرم اهل بیت(ع) اظهار داشت: این همایش پس از ماه مبارک رمضان همزمان با دهه کرامت در شهرمقدس شیراز برگزار و در آن مقاله‌های علمی و پژوهشی ارائه می‌شود.

طبیعی محور نخست همایش را حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) عنوان کرد و گفت: در این موضوع مقاله‌هایی با محوریت سیره حضرت احمد بن موسی(ع)، روایات واحادیث احمد بن موسی(ع)، زندگی و هجرت حضرت احمد بن موسی(ع)، مدفن حضرت احمد بن‌موسی(ع) در آیینه تاریخ، ولایت‌پذیری و نقش ایشان در ثبات تشیع امامی و تاثیر حضرت شاهچراغ(ع) بر فرهنگ شیراز در طول تاریخ ارائه می‌شود.

مدیربنیادفارس‌شناسی محور دوم همایش را سومین حرم اهل بیت(ع) عنوان کرد و افزود: معناشناسی حرم، حرم در آراء امام خمینی(ره)، شهر اسلامی در بیانات مقام معظم رهبری،کارکردهای حرم در جوامع اسلامی، حرم و شهر آرمانی اسلامی، سومین حرم اهل بیت و نقش آن در ایجاد تمدن نوین اسلامی از موضوع‌های این بخش است.

مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد: سومین حرم و سبک زندگی اسلامی، نقش شاهچراغ (ع) درفرهنگ دینی شیراز، جایگاه اقتصاد در سومین حرم اهل بیت(ع)، اقتضائات شهرسازی سومین حرم اهل بیت(ع) و ظرفیت‌های محیطی و فرهنگی شیراز برای تحقق سومین حرم اهل بیت(ع) از دیگر موضوع‌های همایش سومین حرم اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه سومین بخش همایش، حرم و اهداف راهبردی محور سوم همایش سومین حرم اهل بیت(ع) است بیان کرد: جایگاه شاهچراغ(ع) و سومین حرم اهل بیت(ع) در فرهنگ جهانی، سومین حرم اهل‌بیت(ع) و مسائل تمدنی آن در جهان امروز، سومین حرم اهل‌بیت(ع) و صدور انقلاب اسلامی، مقتضیات تبدیل شدن سومین حرم اهل بیت(ع) به شهری جهانی و بین‌المللی و چشم اندازهای توسعه معنوی شیراز در خاورمیانه از دیگر بخش‌های همایش علمی و پژوهشی حرم سوم اهل بیت(ع) است.

مدیر بنیاد فارس‌شناسی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مسئولان استان و پژوهشگران از طرح بنیاد فارس‌شناسی در برگزاری ادواری همایش شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) و ایجاد جریانی علمی برای تحقق کلام مقام معظم رهبری در مورد حرمیت شیراز طرح دبیرخانه دائمی سومین حرم اهل بیت(ع) در نخستین جلسه اجرایی همایش شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) به تصویب رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار