فرمانده انتظامی استان فارس: توسعه حمل و نقل عمومی و هوشمندسازی شهر را اولویت مهمی در جهت رفع مشکلات ترافیکی کلان شهر شیراز دانست و گفت: باید برنامه ریزی جامع و مناسبی برای حل این مشکل داشته باشیم.
کد خبر: ۵۳۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 18 December 2017
تابناک فارس به نقل از شیرازه: شهردار شیراز در همایش روز ملی حمل و نقل، توسعه حمل و نقل عمومی و هوشمندسازی شهر را اولویت مهمی در جهت رفع مشکلات ترافیکی کلان شهر شیراز دانست و گفت: باید برنامه ریزی جامع و مناسبی برای حل این مشکل داشته باشیم.

حیدر اسکندرپور درخصوص راه اندازی خطوط قطار شهری و مشکلات پیرامون آن خاطرنشان کرد: 16 سال از برنامه ریزی راه اندازی شش خط مترو در شیراز می گذرد و تنها یک خط قطار شهری شیراز راه اندازی شده است.

وی علت تاخیر در ساخت متروی شیراز را هزینه های بالا عنوان کرد و با اشاره به آغاز ساخت این پروژه و قول همکاری دولت، گفت: برای ساخت خط دوم مترو اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان مورد نیاز است.

شهردار شیراز همچنین در خصوص خط سوم پروژه قطار شهری شیراز بیان کرد: برای این خط یک میلیارد تومان اعتبار لازم داریم.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر 270 هزار نفر در استان بر اثر تصادفات دچار معلولیت شده اند، خاطرنشان کرد: ببشترین جرایم راهنمایی و رانندگی کشور در 9 ماه ابتدایی سال جاری مربوط به فارس بوده است.

سردار احمدعلی گودرزی با ابراز تاسف از آمار کم موتورسوارانی که از کلاه ایمنی استفاده می کنند، بیان کرد: 40 درصد کشته شدگان در سوانح رانندگی مربوط به موتورسوارانی است که کلاه از ایمنی استفاده نمی کنند.

وی با تاکید بر اینکه آمار نخست تصادفات در فارس شایسته این استان نیست، افزود: استان ما کمربند ارتباطی شمال به جنوب کشور است اما آمار تکان دهنده تصادفات را نباید قابل قبول فرض کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار