مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت:هرستان جهرم قطب لیموترش ایران است، گفت: در جهرم انواع لیموترش معمولی، لیسبون یا خارگی، پرشین یا فارسی(مصری) تولید و برداشت می‌شود .
کد خبر: ۵۴۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ 04 January 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا:شهابی گفت: بخش عمده ای از باغ های شهرستان جهرم را باغ های لیمو تشکیل می دهد به طوریکه این شهرستان تامین کننده بخش قابل توجهی از لیموی تازه خوری و آبگیری محسوب می شود.

او با تصریح اینکه شهرستان جهرم قطب لیموترش ایران است، گفت: در جهرم انواع لیموترش معمولی، لیسبون یا خارگی، پرشین یا فارسی(مصری) تولید و برداشت می‌شود .

شهابی با اشاره به اینکه لیموخارگی یا لیسبون یکی از اقلام مهم تولیدی لیموترش جهرم است، خاطر نشان کرد: لیموخارگی درشت، زرد و آبدار بوده و بیشتر به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود، اما ماندگاری بالای این محصول یکی از ویژگی‌های آن است که شرایط خوبی برای صادرات این محصول را فراهم می کند.

مدیرجهادکشاورزی جهرم گفت: سال ۱۳۹۴ سطح زیر کشت لیموترش در این شهرستان پنج هزار هکتار بوده که از این میزان هزار و ۵۰۰ هکتار به کشت لیموی لیسبون یا خارگی اختصاص داشته است.

او گفت: سال ۱۳۹۲ بیش از ۲ هزار و دویست هکتار از باغ‌های شهرستان جهرم به کاشت لیموی لیسبون، اختصاص داشت که از این سطح ۶۰ هزارتن لیموی خارگی به دست می‌آمد .

مدیر جهادکشاورزی فارس یادآور شد: لیموی لیسبون، درشت، کشیده، گوشتی با پوستی کلفت و حاوی اسید بسیار است .

شهابی خاطرنشان کرد: یکی از محاسن این رقم لیمو، تراکم میوه در مرکز درخت است که آن را از گزند سرما و گرما، مصون می‌کند .

به گفته‌ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم، کار برداشت این محصول از اواسط آذر ماه آغاز و تا اواخر اردیبهشت ماه سال بعد ادامه دارد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار