مدیرعامل ستاددیه استان همدان از برپایی جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد عصر امروز در تالار بوعلی سینا خبر داد.
کد خبر: ۵۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 01 July 2015
مدیرعامل ستاددیه استان همدان با بیان اینکه درحال حاضر ۲۴۹ نفر محکوم جرایم غیرعمدی مهریه، نفقه و دیه دراین استان وجود دارد، گفت: جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در همدان برگزار می شود.

به گزارش مهر، یدالله روحانی منش با بیان اینکه در سه سال گذشته در استان همدان ۸۲۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شدند، اظهار داشت: کل بدهی این افراد ۵۷ میلیارد و ۱۹۳ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۶۱ مورد از پرونده ها مربوط به دیه بوده، افزود: ۵۶۰ مورد دیگر از پرونده های این زندانیان به پرونده های مالی مربوط بوده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با اشاره به اینکه ۱۳ میلیارد و ۵۴۴ میلیون تومان از بدهی از طریق بیمه و صندوق تامین خسارت های بدنی تامین شد، ادامه داد: ۲۶ میلیارد تومان از طریق اخذ گذشت شاکی و دومیلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هم از نقدینگی و آورده محکومان تامین شد.

روحانی منش با اشاره به مبلغ دومیلیارد تومان قبول اعسار به تقسیط در سه سال گذشته، گفت: مبلغ شش میلیارد و ۵۴۷ میلیون تومان کمک ستاد دیه در مدت زمان یاد شده به این افراد بوده است.

وی همچنین به هفت میلیارد تومان وام بانکی داده شده در سه سال گذشته اشاره و عنوان کرد: چهار بانک صادرات، تجارت، ملت و رفاه و نیز موسسات مالی و اعتباری انصار، قرض الحسنه مهدیه و موسسه قوامین از تامین کننده های این وام بوده اند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه درحال حاضر ۲۴۹ نفر محکوم جرایم غیرعمدی مهریه، نفقه و دیه در استان وجود دارد، گفت: ۶۱ نفر این افراد به خاطر مهریه و ۴۳ نفر به دلیل تصادفات و حوادث کارگاهی در زندان هستند.

روحانی منش ادامه داد: ۱۴۲ نفر از این افراد به دلیل محکومیت های مالی زندانی شده اند.

وی با افزودن اینکه هشت هزار نفر زندانی جرایم غیرعمد در کشور وجود دارد، افزود: سال گذشته با برپایی گلریزان مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان در همدان جمع آوری شد و حدود سه میلیارد تومان از طریق ستاد دیه استان به این افراد کمک شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان همچنین به پرداخت وام های قرض الحسنه بانکی در حدود چهار میلیارد تومان اشاره و عنوان کرد: سال گذشته ۳۷ درصد افراد به دلیل دیه و ۶۳ درصد آنها بخاطر پرونده های مالی، نفقه و مهریه زندانی بودند.

روحانی منش با اعلام اینکه درحال حاضر بدهی این ۲۴۹ نفر که در زندان هستند حدود ۲۰ میلیارد تومان است، افزود: در سه ماهه نخست امسال ۳۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شدند.

وی با اشاره به بدهی دو میلیارد و ۵۷۳ میلیونی این ۳۶ نفر، ادامه داد: ۲۲۰ میلیون تومان از این بدهی از طریق بیمه، مبلغ ۳۳۷ میلیون تومان از صندوق تامین خساراتف ۸۰۰ میلیون تومان گذشت شکات، ۴۰۰ میلیون تومان آورده محکوم و ۳۵۶ میلیون تومان از طریق کمک های بلاعوض ستاد ددیه استان بوده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان به برگزاری چشن گلریزان در شب میلاد امام حسن (ع) در همدان اشاره و عنوان کرد: این مراسم در روز چهارشنبه از ساعت ۱۸ با حضور ۸۰۰ مهمان و خیر در تالار بوعلی سینا ساختمان فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با کمک های مالی بانک ملت و قوامین برگزار خواهد شد که از کلیه مردم خیر برای حضور در این مراسم دعوت به عمل می آید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار