معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس:استاندار فارس به محض اطلاع از تخریب این خانه ها به شدت عکس العمل نشان داد و تاکید کرد که هر کس در هر جایگاهی که بوده باید پاسخگوی این عمل نامناسب باشد.
کد خبر: ۵۷۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ 27 February 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:هادی پژوهش جهرمی افزود: این 2 خانه از آثار ثبت شده بوده و در شورای تامین شهرستان شیراز نیز در حضور نماینده دادستان در خصوص آنها طرح موضوع شده که نظر نماینده دادستان نیز این بوده که این خانه ها باید حفظ ، ترمیم و نگهداری می شد.
وی با توجه به انتساب این موضوع به مجری طرح های توسعه حرم شاهچراغ(ع) ادامه داد: از آنجا که تولیت شاهچراغ (ع) خود معتقد به حفظ میراث ارزشمند تاریخی است، قطعا وی از این اقدام اطلاع نداشته و هیچگاه موافق چنین اقدام نسنجیده ای نبوده و نخواهد بود.
پژوهش جهرمی بیان کرد: استاندار فارس به محض اطلاع از تخریب این خانه ها به شدت عکس العمل نشان داد و تاکید کرد که هر کس در هر جایگاهی که بوده باید پاسخگوی این عمل نامناسب باشد.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: بنابراین هر کس که در این کار مشارکت داشته و دخیل بوده باید پاسخگوی عواقب آن نیز باشد و به مردم اطمینان خاطر داده می شود که با کسانی که بودن اطلاع و هماهنگی دست به این تخریب زده اند به گونه ای برخورد خواهد شد که جلو تکرار چنین کاری گرفته شود.
وی اظهار کرد: واحد حقوقی اداره کل میراث فرهنگی استان نیز شکایتی در این خصوص تنظیم کرده و با توجه به نظر مساعد دادستان با مسببان آن برخورد می شود.
بنا به اعلام سازمان میراث فرهنگی کشور، 2 خانه تاریخی سلیمی و منتصری که در بافت تاریخی شیراز قرار داشتند و ثبت ملی شده بودند شامگاه جمعه چهارم اسفند 96 توسط متولی طرح های شاهچراغ (ع) تخریب شدند.
2 خانه تاریخی سلیمی به شماره ثبت ملی 8998 مورخ 10 خرداد سال 1382 و منتصری به شماره ثبت 8975 در تاریخ دهم خرداد 1382 از جمله آثار تاریخی متعلق به دوران قاجاریه در شهر شیراز بودند.
سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده که اولین باری نبوده که این مجری به بهانه توسعه چنین آثاری را تخریب کرده و در گذشته نیز این کار بارها سابقه داشته و مشخص نیست چگونه توانایی این تخلف مشهود و تخریب میراث کهن دیار فارس برای چندین بار متوالی بدون هیچگونه برخوردی امکان دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار