رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مُهر گفت: اگر امروز مُهر در بخش های مختلف حرف برای گفتن دارد به دلیل داشتن کارگران بی ادعای این منطقه است.
کد خبر: ۵۹۹۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳ 02 May 2018

تابناک فارس به نقل از مهر: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مُهر گفت: اگر امروز مُهر در بخش های مختلف حرف برای گفتن دارد به دلیل داشتن کارگران بی ادعای این منطقه است.

 همایش روز جهانی کارگر در شهرستان مُهر با حضور سید محسن علوی نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی، موسوی فرماندار شهرستان مُهر، علوی رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و اقشار مختلف کارگری در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

علوی رئیس اداره کارمهر

سید علی اکبر علوی با تبریک میلاد امام زمان (عج)، روز کار گز را به کارگران پرتلاش و ساعی تبریک گفت.

وی گفت: اگر امروز در شهرستان مُهر داعیه صنعتی شدن داریم، در کشاورزی حرف برای گفتن داریم، در خدمات می توانیم حرف برای گفتن داشته باشیم قطعا به دلیل داشتن کارگران بی ادعای این منطقه است.

علوی افزود؛ ما وظیفه داریم به عنوان اداره حاکمیتی که امورات کارگران را پیگیری می کند کمک کنیم تا فضای کسب و کار را بهبود بخشیم، ما هم در قبال کارگران مسئولیم و هم در قبال کارفرمایان وزارت کار هم در برابر کارفرما و سر پا ایستادن بنگاه های اقتصادی مسئول است و هم در قبال امنیت شغلی کارگران.

رئیس اداره کار شهرستان مُهر گفت: شورای عالی کار امسال با یک افزایش بی سابقه برای افزایش حقوق کارگران کمک خوبی به کارگران کرد و حدود ۲۰ درصد افزایش حقوق شاهد بودیم. که البته کار ما در حوزه کار بسیار سخت است. از طرفی درآمد کارگران پاسخگوی هزینه آنها نیست و از طرفی دیگر کارفرمایان توان پرداخت حقوق به نیروی کار بیش از آنچه تاکنون پرداخت کرده اند نیست و باید تفاوتی در این قضیه ایجاد کنیم.

سید علی اکبر علوی گفت: کارگران سربازان اصلی اقتصاد مقاومتی هستند، کارگران با افزایش بهره وری و کیفیت تولید در سالی که مزین شده به حمایت از کالای ایرانی می توانند رونق اقتصادی را محقق کرده و در نهایت باعث بالا بردن توان مالی کارفرمایان شوند.

وی گفت: ما تلاش کردیم تا کارگران در فعالیت های سندیکایی و صنفی خود در شهرستان حضور پررنگ‌تری داشته باشند و با تاسیس انجمن هایی مانند انجمن رانندگان باری شهرستان مُهر، انجمن کارفرمایی مهد کودک ها و پیش دبستان‌های شهرستان مُهر، شورای اسلامی کار پالایشگاه گاز پارسیان، انجمن کارگری نیروهای ایمنی شهرستان مُهر، خانه کارگر و همچنین کانون بازنشستگان انتخاب نمایند.

وی ادامه داد؛ در حوزه اشتغال اقدامات خوب و موثری انجام شده است. با توجه به اینکه اعتقاد داریم شهرستان مُهر با داشتن ظرفیت‌های بسیار زیادی می تواند در همه حوزه ها توسعه و رونق داشته باشد.

علوی گفت: رتبه اشتغال این اداره در سال ۹۳، در رده ۲۴ بود که در سال جاری به رتبه هفت ارتقاء پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای زیادی در کارگاه‌ها اعم از موقت و دائم معرفی کرده‌ایم که در سال ۹۶ نسبت به ۹۵ دارای رشد ۴۶ درصدی داشته است.

سید محمد موسوی فرماندار شهرستان مهر در این جلسه گفت: کار، کارگری، جهد و تلاش همواره در دین مبین اسلام و فرهنگ ما توصیه شده است. پیامبر ما، ائمه ما هرجا بحث کار و ارزش‌ها است ، اشاره می‌کنند که بالاترین ارزشها، کار است.
وی ادامه داد: جامعه بزرگ کارگری در حوزه های مختلف صنعتی ، خدماتی و … هم تولید ثروت می کنند و هم به پویایی و توسعه جامعه کمک می کنند.
فرماندار شهرستان مهر خاطرنشان کرد: در شهرستان ما در دولت تدبیر و امید در حوزه های عمرانی و اشتغالزایی که مرتبط با قشر کارگری است کارهای بزرگی انجام شده است. در چند سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه های عمرانی شهرستان هزینه شده است و این در حالیست در سال ۹۲ کل این اعتبار به ۴ میلیارد تومن هم نمی‌رسید.
وی ادامه داد: در بخش خصوصی سرمایه‌گذاری‌های این بخش حدود ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های شهرستان است که به تناسب باعث ایجاد اشتغال هم می شوند.

سید محمد موسوی ضمن تأکید بر ماده ۴۷ برنامه ششم توسعه ، ابراز داشت: اولویت اشتغال گیری در صنایع باید با نیروهای بومی باشد به این دلیل که در دیگر مناطق به نیروهای ما کار داده نخواهد شد. استفاده از پیمانکاران بومی نیز باید مورد توجه صنایع قرار بگیرد.
فرماندار شهرستان مهر تصریح کرد: شرایط اشتغال مطلوب نیست اما همانگونه که گزارش داده اند آمار اشتغال شهرستان افزایش قابل توجهی داشته است و بخش قابل توجهی نیروی بومی در پالایشگاه بنزین، شهرک صنعتی و اتان گیری مشغول شده اند.
موسوی در پایان گفت: در آینده اتفاقات بهتری خواهد افتاد و باید زمینه های لازم فراهم شود. منطقه ما باید آماده پذیرش جامعه بزرگ کارگری باشد.

امام جمعه مُهر

حجت الاسلام شاکری امام جمعه شهرمهر گفت: امروز با حقوق و مزایای کارگری سازگاری ندارد، ه نرم می‌کنند تک‌رقمی شده است یا تورم رکودی، که تورم باشد و خرید و فروش هم نشود.
وی افزود: قشر خوب و زحمتکش از مولفه های پیشرفت جامعه هستند هستند ، قشر کارگری است این است که انسان دست کارگران زحمتکش را ببوسد. عظمت و جایگاه غارتگران همین بسته پیامبر رحمت که برای حضرت سجده میکند امام میشود و دستان پینه بسته یک کارگر زحمتکش را می بوسد.
امام جمعه شهر مهر تصریح کرد: متاسفانه کشورهای اسلامی به نیروی کار خود باور ندارند. ۵۰ کشور اسلامی با منابع غنی فسیلی هنوز در تولید برخی محصولات ابتدایی مانده‌اند و دستشان جلوی کشورهای دیگر دراز است. این مصیبت جهان اسلام است که ارزش واقعی کار در آنها زمین‌گیر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار