نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری امضای سند راهبردی مواریث لارستان بزرگ در اوایل سال ۹۶ که به امضای مدیرکل میراث فرهنگی فارس، فرماندار و نماینده مرم لارستان رسیده است، گفت: از مدیرکل میراث فرهنگی فارس می خواهیم تا توضیح دهند که چه اتفاقی برای این سند افتاده و در چه مرحله ای قرار دارد و نیازمند شفاف سازی است.
کد خبر: ۵۹۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 03 May 2018

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان:جمشید جعفرپور در در جلسه با مسئولان و فعالان میراث فرهنگی لارستان که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه جایی همچون لارستان با چنین سابقه دیرینه باید به لحاظ مسائل میراث فرهنگی به ویژه زیرساخت های گردشگری جلوتر از وضع موجود باشد، اظهار کرد: ریشه این مشکلات منوط به چند نکته از قبیل کمبود بودجه است.

وی افزود: باید در حوزه مدیریتی در زمینه میراث فرهنگی ثبات مدیریتی وجود داشته باشد تا در صورت بروز مشکلات، امکان تدبیر مشکلات وجود داشته باشد.

جعفرپور از مدیرکل میراث فرهنگی فارس خواست تا نسبت به تعیین مسئول پایگاه تاریخی شهر لار اهتمام جدی تری داشته باشد.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی با گلایه از تداخل وظائف، تصریح کرد: رسیدگی به بافت های تاریخی با میراث فرهنگی و بافت های فرسوده با شهرداری هاست که نیاز به شفاف سازی و جداسازی دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی وجود اماکن تاریخی همچون بازار قیصریه را ثروت ها و مواریث لارستان معرفی کرد و افزود: می توان با همکاری نهادهای مردمی و خودجوش نسبت به رفع مشکلات در حوزه میراث فرهنگی اقدام کرد.

وی با یادآوری امضای سند راهبردی مواریث لارستان بزرگ در اوایل سال ۹۶ که به امضای مدیرکل میراث فرهنگی فارس، فرماندار و نماینده مرم لارستان رسیده است، گفت: از مدیرکل میراث فرهنگی فارس می خواهیم تا توضیح دهند که چه اتفاقی برای این سند افتاده و در چه مرحله ای قرار دارد و نیازمند شفاف سازی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار