رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز از در اختیار قرار گرفتن ۱۱ هزار هکتار از ارتفاعات شیراز به منظور ایجاد فضای سبز خبر داد.
کد خبر: ۶۱۷۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ 10 June 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم:جهانبخش میرزاوند  از در اختیار قرار گرفتن 11 هزار هکتار از ارتفاعات شیراز به منظور ایجاد فضای سبز خبر داد و اظهار داشت: این امر به تدریج و در بازه­‌های زمانی سالیانه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون 3 هزار هکتار از ارتفاعات شیراز درختکاری شده است، گفت: با افزایش تدریجی فضای سبز در 11 مورد از ارتفاعات این میزان توسعه یافته و سبب زیباسازی شهر شیراز می‌شود.

میرزاوند با انتقاد از کاشت درختان میوه از قبیل نارنج و نخل و نیز گیاهان پهن برگ در دراک و بخشی از بام شیراز، این درختکاری‌ها را نامتناسب با الزامات اکوسیستمی از قبیل وضعیت خاک، هوا و میزان آب در این مناطق دانست و بیان کرد: بخشی از این درختان به دلیل عدم تناسب با کیفیت و کمیت خاک این مناطق و نیز کم آبی فرسوده شده و پایدار نمی‌مانند.

رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز با قدردانی از ایجاد نهالستان گیاهان بومی و متناسب در بخشی از ارتفاعات بام شیراز گفت: با وجود بررسی‌­های کارشناسی و نامتناسب دانستن پوشش گیاهی دراک و بخشی از بام شیراز، تمام تلاشمان را برای حفظ فضای سبز این مناطق خواهیم کرد.

میرزاوند با بیان اینکه در صورت نیاز مشکلی برای اصلاح و جایگزینی درختان این مناطق نداریم اما در حال حاضر اولویت ما تامین آب این فضای سبز به منظور نگهداشت آن است، افزود: کاشت درختان بومی از قبیل بادام کوهی، داغداغان، کیالک و کاج در 9 مورد از ارتفاعات شیراز کارشناسی شده و متناسب با الزامات زیست محیطی است.

رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری فضای سبز معابر و پارک‌­ها را کاملا متناسب با شرایط اقلیمی شیراز دانست و گفت: تنها مسئله و مشکل پیش‌رو کم‌آبی است که در حال حاضر این امر به خوبی مدیریت شده است.

میرزاوند در این زمینه از اصلاح آب­خورهای درختان در معابر شهری خبر داد که به دلایلی از قبیل شست­‌وشوی آسفالت یا سهل‌انگاری برخی از شهروندان تخریب شده بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار