معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس گفت: دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند در طول برنامه ششم توسعه 15 درصد از نیروهای خود را تعدیل کنند که این 15 درصد کاهش نیرو ناشی از واگذاری فعالیت‌های تصدی‌گری دستگاه‌های اجرایی به بخش خصوصی است.
کد خبر: ۶۲۶۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸ 04 July 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: احمد علی افکاری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های دولتی در روز جمعه 15 تیرماه، اظهار داشت: در سطح کشور 18 هزار و 310 نفر متقاضی شرکت در این آزمون هستند که سهم فارس 23 هزار و 655 داوطلب است.

وی با بیان اینکه سهمیه جذب این آزمون استخدامی در استان فارس 655 نفر است، افزود: 620 نفر از این سهمیه مربوط به استخدام در آموزش و پرورش، 4 نفر استخدامی در اداره کل اوقاف، 8 نفر استخدامی در اداره کل محیط زیست، 9 نفر استخدامی در دامپزشکی، 6 نفر استخدامی در اداره کل راه و شهرسازی فارس و 8 نفر استخدامی اداره کل راه و شهرسازی لارستان است.

افکاری با بیان اینکه این آزمون استخدامی همزمان با سراسر کشور در ساعت 8:30 روز جمعه برگزار می‌شود، افزود: این آزمون در استان فارس در 11 شهرستان و 13 حوزه برگزار می‌شود که در شهر شیراز در 3 حوزه و در شهرستان‌های مرودشت، ممسنی، اقلید، فیروزآباد، فسا، نی‌ریز، داراب، جهرم، کازرون، داراب و لارستان نیز برگزار می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس گفت: برای هر سهمیه 3 نفر انتخاب می‌شود که تنها یک نفر از آنها بعد از قبولی در مصاحبه حضوری در دستگاه مربوطه استخدام می‌شود.

وی با بیان اینکه مراحل گزینش و مصاحبه از افراد پذیرفته شده در ادارات مربوطه صورت می‌گیرد، افزود: سازمان برنامه و بودجه باید تامین اعتبار برای جذب نیروهای پذیرفته شده را به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کند و اگر مشکلی در زمینه جذب قبول‌شدگان سال قبل وجود دارد می‌تواند مربوط به تامین اعتبار باشد.

افکاری درباره مباحث مطرح شده درباره تعدیل نیرو در شهرداری شیراز گفت: از نظر قانونی دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند در طول برنامه ششم توسعه 15 درصد از نیروهای خود را تعدیل کنند که این 15 درصد کاهش نیرو ناشی از واگذاری فعالیت‌های تصدی‌گری دستگاه‌های اجرایی به بخش خصوصی است.

وی افزود: فعالیت‌های برون‌سپاری شده از نوع حاکمیتی نیستند به همین دلیل می‌توان این فعالیت‌ها را از طریق خرید خدمت، از بخش خصوصی انجام داد که این موارد سبب تعدیل 15 درصدی نیروهای شاغل در دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

افکاری تاکید کرد: اینکه هر دستگاه اجرایی چقدر می‌تواند تعدیل نیرو را محقق کند به ابلاغیه‌ای که جدیدا ارسال شده برمی‌گردد. در این ابلاغیه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند برنامه سه ساله تهیه کنند تا در نهایت کاهش 15 درصدی نیروها تا پایان برنامه ششم محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار