نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: به منظور ایجاد فرصت های شغلی پایدار برای جوانان، مسئولان نسبت به رفع موانع بخش تولید و برنامه ریزی مناسب برای بهره برداری سریع از واحدهای صنعتی در حال ساخت اقدام کنند.
کد خبر: ۶۳۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ 30 July 2018

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی شرکت شهرهای صنعتی: آیت الله لطف الله دژکام در دیدار مدیر عامل و معاونان این شرکت با وی افزود: باید علت به بهره برداری نرسیدن برخی طرح ها بررسی و کارشناسی و مشخص شود که چرا برخی از این طرح ها هیچگاه به مرحله تولید و اشتغال نمی رسند.
وی ادامه داد: باید در مرحله صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی همه جوانب طرح بررسی شود و چنانچه طرحی دارای توجیه فنی و اقتصادی نیست دقت نظر صورت گیرد تا آن طرح در آینده دچار مشکل نشود و از هدر رفتن سرمایه های مردم نیز جلوگیری شود.
امام جمعه شیراز، یکی از مهمترین حلقه های مفقوده بخش صنعت را مشکل بازاریابی و فروش محصولات برشمرد و گفت: در این زمینه باید زنجیره کاملی از تولید تا توزیع و مصرف شکل گیرد تا تولید کننده بتواند با کمترین مشکل، محصول خود را به بازارعرضه کند.
آیت الله دژکام همچنین خواستار برنامه ریزی برای گسترش خوشه های صنعتی و ایجاد ارتباط موثر تولید کننده با بازار شد و تاکید کرد که برای حمایت از کالای ایرانی شرایط برای عرضه مناسب کالاهای تولید داخل فراهم شود.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس هم گفت: در بخش زیرساختی این شرکت با ایجاد 61 شهرک و ناحیه صنعتی در سراسر استان، نقش مهمی در زمینه سازی برای استقرار واحد های تولیدی و صنعتی ایفا کرده است.
احد فتوحی افزود: هم اینک از بیش از هفت هزار و 270 هکتار اراضی در اختیار این شهرک پنج هزار و 300 هکتار آن عملیاتی و سه هزار و 500 هکتار نیز زمین صنعتی است که تاکنون از پنج هزار و 871 قرارداد منعقد شده با متقاضیان به 2 هزار و 875 واحد با اشتغالزایی 33 هزار و 917 نفر پروانه بهره برداری داده شده است.
وی درباره اختصاص مشوق های سرمایه گذاری به 41 شهرک و ناحیه صنعتی استان فارس گفت: این مشوق ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و با هدف فعال کردن شهرک ها و نواحی صنعتی کم تقاضا محور به تصویب هیات مدیره این شرکت رسیده و از نیمه دوم پارسال نیز اجرایی شده است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس اضافه کرد: با اختصاص این مشوق ها شاهد افزایش 2 برابری واگذاری زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان بوده ایم.
فتوحی اظهار داشت: با توجه به سهم بیش از 95 درصدی صنایع کوچک و متوسط از کل صنایع مستقر در شهرک های صنعتی فارس، تداوم برنامه های حمایتی و نیز در نظر گرفتن سایر خدمات متنوع حمایتی از این صنایع ضرورتی انکارناپذیر است.
او افزود: همچنین برای حمایت از صنایع کوچک استان، اجرای طرح های حمایتی شامل تشکیل کنسرسیوم های صادراتی، تکمیل طرح زنجیره های ارزش‌، تقویت و حمایت از خوشه های صنعتی و تقویت کنسرسیوم ها و خوشه های صنعتی، تسریع در فرایند پذیرش واحدهای صنعتی در فرابورس و بورس کالا و افزایش کیفی برگزاری دوره های آموزشی تداوم خواهد داشت.
وی، با اشاره به راه اندازی و فعالیت پنج خوشه و کنسرسیوم صادراتی در استان فارس ادامه داد: فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع کوچک فارس با محوریت خوشه و کنسرسیوم ها می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.
فتوحی گفت: به منظور افزایش تعداد خوشه های صنعتی فارس، ایجاد 10خوشه صنعتی جدید شامل سنگ نی ریز، انجیر، گیاهان دارویی، بسته بندی میوه و مرکبات، صنایع پلاستیک، حلوا مسقطی لار، خدمات فنی و مهندسی و تجهیزات صنایع نفت و گاز و پتروشیمی که مراحل امکان سنجی آنها به پایان رسیده برای تصویب نهایی به سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ارسال شده است که در صورت صدور مجوز این سازمان، مراحل توسعه خوشه های جدید در ماه های پیش رو آغاز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار