فرماندار ویژه فسا از راه اندازی کانون سلامت محلات در این شهرستان خبر داد .
کد خبر: ۶۳۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 30 July 2018

تابناک فارس به نقل از صدا وسیما: کرمی در مجمع سلامت فسا با بیان اینکه طرح راه اندازی کانون سلامت محلات با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی محلات آسیب پذیر شهر اجرا شده است ، گفت :نخستین کانون سلامت محله در فسا پارسال راه اندازی شد .
وی با بیان اینکه در این طرح تلاش می شود تا محلات شهری در قالب کانون های سلامت کانالیزه شوند ، افزود : تا پایان امسال نیز ۶ کانون محلات دیگر در فسا به بهره برداری خواهد رسید .
فرماندار ویژه فسا گفت : برای تضمین سلامت شهرستان باید مردم ، تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها را برای راه اندازی کانون‌های محلات یاری کنند.
مدیرکل امور اجتماعی سلامت وزارت بهداشت نیز در این مجمع از اجرای طرح راه اندازی کانون‌های سلامت محور در مناطق مختلف کشور با مشارکت مردم برای شناسایی مشکلات محله‌ای و خدمات رسانی به موقع خبر داد و گفت : هم اکنون کانون محلات در شهر‌های فسا ، یزد، اراک، قزوین و کرمان تشکیل شده است .
سمانه زمانی افزود : این کانون ها در آگاهی بخشی به مردم درخصوص بیماری ها و پیشگیری از آنها نقش اساسی خواهند داشت.
وی عصاره بحث سلامت اجتماعی کشور را مشارکت مردم دانست و افزود : اگر بخواهیم یک مجمع سلامت توانمند داشته باشیم باید این نوع کانون‌ها بیشتر راه اندازی شوند .

در شهرستان فسا ۶۰ خیر سلامت، ۳ سازمان مردم نهاد و ۱ مرکز خیریه در حوزه سلامت فعایت می کنند و در یک سال گذشته نیزخیران سلامت ۲۰ میلیارد تومان به حوزه بهداشت و درمان کمک کردند .
شهرستان فسا در ۱۴۵ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار