مراسم تکریم و معارفه دادستان‌های پیشین و جدید لامرد با حضور معاون قضایی دادگستری فارس، ائمه جمعه و جماعات، مسوولان محلی، اعضای شوراهای حل اختلاف و معتمدین لامرد برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 05 August 2018

تابناک فارس به نقل از مهرستان: معاون قضایی دادگستری فارس در این مراسم با اشاره به اینکه ۴۰ سال است که مردم از تمام هستی خود در عرصه‌های مختلف انقلاب مایه گذاشته‌اند، اظهار داشت: دشمن سه رکن اساسی اسلام، رهبری و مردم را هدف قرار داده چرا که این سه رکن ۴۰ سال است که روی پای خود و در کنار هم ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی با بیان اینکه مردم مهم‌ترین مؤلفه امنیت ملی بوده و در جنگ اقتصادی و روانی دشمن قصد سوء استفاده دارد، افزود: افرادی که در فضای مجازی و حقیقی به دنبال تخریب هستند باید شناسایی شوند چراکه فضای انتقاد باز است و باید شفاف بیان شود.

وی آمار مراجعه یک‌سوم مردم لامرد به دادگاه را مناسب ندانست و با اشاره به اینکه باید تلاش کرد که این ورودی به دادگستری کاهش یابد، تصریح کرد: زندان جای کسانی است که آسایش و امنیت مردم را بر هم می‌زنند.

مسئولان کارها را بی واسطه انجام دهند

فرماندار لامرد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه از مشکلات بی‌خبر نبوده و در کنار مردم هستیم گفت: مسئولان باید در کنار مردم قرار گرفته و تلاش کنند که کارها را بی‌واسطه انجام دهند.

حسین شبانی‌نژاد با اشاره به اینکه جامعه به دنبال آن است که تبعیض و نا عدالتی وجود نداشته باشد، بیان کرد: قوه قضائیه برای همه مردم مآمن و جایگاهی است که می‌توانند احساس آرامش کنند.

وی با تقدیر از تلاش‌های رحیمیان دادستان پیشین لامرد ابراز داشت: در موضوع حقوق شهروندی دادستان پیشین لامرد تلاش‌های خوبی انجام داد.

فرماندار لامرد با اشاره به اینکه دادستان جدید نیز می‌تواند در راستای ایجاد سرمایه‌گذاری در این شهرستان کمک شایانی انجام دهد، تاکید کرد: این موضوع در لامرد با آغاز پروژه‌های بزرگ ملی بسیار مهم بوده و امروز نیاز کشور به ایجاد اشتغال و فعال کردن پروژه‌های اقتصادی است.

رحیمیان دادستان پيشين لامرد نیز در مراسم تکریم خود اظهار داشت: تمرکز ویژه‌ بر حقوق شهروندی داشتیم و در این راستا رسیدگی‌ها کاملاً شفاف در معرض مراجعین انجام شد و اینکه چه قدر موفق بودیم قضاوت آن با مردم است.

رضا رحیمیان ادامه داد: نرخ زندانیان تا حدودی کاهش دادیم و در خصوص نرخ جرائم خشن در لامرد نسبت به بقیه‌ها شهرستان‌ها پایین است.

وی خاطرنشان کرد: در طول این مدت سه هزار پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی مورد رسیدگی قراردادیم و دو هزار پرونده نیز در شوراهای حل اختلاف لامرد و بخش‌های این شهرستان مورد رسیدگی قرار گرفت.

گفتنی است؛ در این مراسم حجت‌الاسلام روح‌الله رشیدی به‌ عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لامرد معرفی و طی حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه، دکتر رضا رحیمیان پس از ده سال تجربه موفق قضایی در شهرستان لامرد، به سمت رییس شعبه دادگاه کیفری دو مرکز استان فارس منصوب شد.

عضویت در بنیاد ملی نخبگان,نماینده قوه قضاییه در کمیسیون های شبه قضایی شامل کمیته انطباق مصوبات شوراهای اسلامی با قوانین، کمیسیون مالیاتی، کمیسیون های مواد ۷۷ و ۱۰۰ شهرداری، کمیسیون ثبت اراضی، … و نیز نگارش و انتشار ده ها مقاله علمی در مجلات و کنفرانس ها و همایش های ملی مختلف در زمینه های حقوق کیفری و جرم شناسی، تدریس در دانشگاه و… از سوابق ارزشمند وی می باشد.

رضا رحیمیان اصالتا اهل روستای میرملکی از توابع بخش وراوی شهرستان مُهر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار