با تلاش متخصصان و معدن کاران ، میزان استخراج سرب و روی در استان فارس بیش از 5 برابر افزایش یافت .
کد خبر: ۶۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 21 July 2015
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما: رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس گفت : با اتمام طرح توسعه فعالیت های معدنی ، میزان استخراج در مجتمع معدنی و فرآوری کوه سرمه به 200 هزار تن در سال افزایش یافت .

علی همتی با بیان این که پیش تر ظرفیت استخراج سالیانه از این معدن 36 هزارتن بوده است ، افزود : با این میزان افزایش ، 6 درصد میزان سرب و روی کشور در استان فارس استخراج می شود .

به گفته وی تمامی فعالیت های توسعه ای این معدن شامل افزایش میزان ذخیره ، میزان استخراج و در نتیجه میزان اشتغال با تکیه بر توانمندی و ظرفیت های داخلی صورت گرفته است.

همتی با اشاره به تولید سالانه 7000 تن کنسانتره سرب و روی از این معدن افزود : استخراج معدن کوه سرمه به روش زیر زمینی ومکانیزه است و برای بیش از 1000 نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاد کرده است .

وی گفت : بر اساس مطالعات اکتشافی صورت گرفته ، میزان ذخیره قطعی این معدن یک میلیون و 300هزار تن افزایش یافته و شامل خاک سولفور سرب و روی با عیار 4 درصد سرب و 6 درصد روی در حال فرآوری است .

مجتمع معدنی و فرآوری کوه سرمه در جنوب شرقی شهرستان فراشبند و 170 کیلومتری مرکز استان واقع شده است .

این مجتمع با دارا بودن بخش‎های اکتشافات، استخراج و کارخانه فرآوری تمامی فرآیند معدن‎کاری را از اکتشاف تا فرآوری انجام داده و نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان فارس دارد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار