فرماندار شهرستان داراب گفت:این شهرستان در سال تحصیلی 94 - 93 در جذب و آموزش بیسوادان در استان فارس رتبه برتر را کسب کرد.
کد خبر: ۶۴۵۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲ 22 July 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:عبدالرضا قاسم پور، در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان داراب بیان داشت:با توجه به نقش موثر سواد در افزایش آگاهی افراد برای برخورداری از زندگی اجتماعی بهتر و سالم تر، باید همگان برای ترغیب بیسوادان به سوادآموزی تلاش کنند.

وی اظهار کرد:از همه کسانی که متولی امور فرهنگی ، اجتماعی ، بهداشتی و سیاسی جامعه هستند انتظار می رود در پیروی از منویات امام (ره) و رهبر معظم انقلاب به طور جدی وارد عمل شوند و در ریشه کن کردن بیسوادی اهتمام داشته باشند.

فرماندار شهرستان داراب از مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان برای کسب رتبه برتردر امرسواد آموزی تقدیرکرد و گفت:امیدواریم

این تلاش و جدیت با حمایت شورای پشتیبانی سوادآموزی تا ریشه کن شدن بیسوادی در این شهرستان تداوم یابد.

رییس آموزش و پرورش شهرستان داراب نیز در این نشست اظهار داشت:میزان باسوادی گروه هدف در این شهرستان که گروه سنی

10 تا 49 سال است بر اساس آخرین سرشماری سال 90 بالای 93 درصد است .

روح الله فیروزی افزود:سال 93 نهادسوادآموزی شهرستان داراب موفق شدبیش ازیک هزار نفرازبیسوادان و کم سوادان این شهرستان را زیرپوشش سواد آموزی قرار دهد که این رقم نسبت به سهمیه اختصاصی اداره کل آموزش و پرورش فارس 100 درصد از فعالیت پیش بینی شده فراتربودو همین امرموجب شد که شهرستان داراب رتبه برتر فارس را در جذب و آموزش بیسوادان و کم سوادان کسب کند.

وی ادامه داد:امیدواریم بتوانیم زمینه جذب و نگهداری شمار بیشتری از سوادآموزان را از طریق شورای پشتیبانی سوادآموزی فراهم کنیم.

فیروزی گفت:در روش سواد آموزی 'فرد به فرد' به ازای با سواد کردن هر فرد بیسواد که نام او در بانک اطلاعات سوادآموزی ثبت شده است در مدت زمان سه الی هشت ماه، مبلغ شش میلیون و 800 هزار ریال به فرد آموزشیار پرداخت می شود و در این روش هیچ محدودیتی وجود ندارد.

شهرستان داراب در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار