مدیرکل گمرک های استان فارس با اشاره به رشد 25 درصدی صادرات این استان در پنج ماهه نخست امسال گفت: براساس آمار رسمی، 145 هزار تن کالا به ارزش 106 میلیون دلار از این استان به خارج کشور صادر شد.
کد خبر: ۶۴۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 30 August 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:خداداد رحیمی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت در استان فارس با عنوان جشنواره خدمت در شیراز افزود: براساس آمار رسمی رشد صادرات استان فارس از ابتدای امسال تا پایان مردادماه سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته در حوزه ارزش ریالی 25 درصد و به لحاظ وزنی نیز 62 درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرگ های استان فارس ادامه داد: ارزش صادرات استان فارس در سال 96 افزون بر 248 میلیون دلار با وزن 2 هزار و 333 هزار تن کالا شامل محصولات لبنی، فرش، اوره ، سیمان، گندم، خرما، میوه و ... به مقصد کشورهای عراق،سوریه ،افغانستان، قطر ،آلمان و ترکیه بوده است.
وی اضافه کرد: ارزش واردات استان فارس در سال گذشته 86 میلیون دلار بوده که اغلب نیز تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز تولید کننده های استان است که در مقایسه با مدت مشابه سال 95، سه درصد کاهش واردات را نشان می دهد.
رحیمی اظهار داشت: در سال 96 افزون بر 62 میلیون دلار تزار مالی استان فارس مثبت بوده بدین معنی که صادرات این استان از واردات آن پیشی گرفته است.
وی ارزش واردات فارس در پنج ماهه نخست امسال را 37 میلیون دلار با وزن هشت هزار تن دانست و گفت: بیشتر واردات استان از ابتدای سال جاری شامل ماشین آلات و تجهیزات تولید کنند گان داخلی، لوازم خانگی، کاغذ و مقوا و شیشه است که از کشورهای چین، آلمان، امارات متحده عربی، کره جنوبی، ایتالیا و لهستان به این استان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد رشد را نشان می دهد و همچنین تراز تجاری صادرات به واردات امسال تاکنون 69 میلیون دلار رشد نشان می دهد.
وی به این نکته نیز اشاره کرد که تاکنون تحریم های یکجانبه آمریکا هیچ تاثیر منفی در واردات و صادرات استان فارس نداشته است.
رحیمی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در راستای طرح تحول اقتصادی که از سال 92 کلید خورده گمرک فارس نیز در جهت تسریع و شفاف سازی ،طرح های سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی را اجرایی کرده است.
وی افزود: پیاده سازی این سامانه ها کیفیت کار در حوزه گمرک را افزایش داده و اکنون هر شخص با استفاده از این سامانه ها می توانند در خانه یا از محل کار، درخواست کالای وارداتی و یا صادراتی خود را در گمرک اظهار و ثبت کنند.
مدیرکل گمرک های استان فارس جلوگیری از جعل اسناد گمرکی ، کاهش سیستم بروکراسی و کاغذ بازی اداری و همچنین جلوگیری از قاچاق کالا را از مزایای این طرح ها دانست و گفت: در گذشته حدود 28 روز برای واردات کالا وقت نیاز بود که اکنون به چهار روز کاهش یافته و همچنین و در حوزه صادرات نیز انجام امور گمرکی از چهار روز به کمتر از یک روز کاهش پیدا کرده است.
دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان فارس در نمایشگاهی با عنوان جشنواره خدمت در محل بلوار چمران شیراز در معرض دید مردم قرار گرفت.
در غرفه های این نمایشگاه که شامگاه شنبه سوم شهریورماه آغاز به کار کرد، عملکرد دولت در ابعاد عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان فارس در معرض دید مردم قرار گرفت.
در این غرفه ها، مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی به صورت مستقیم عملکرد دولت را در قالب فیلم، تیزر، کلیپ، بروشور کتابچه و ... معرفی کردند.
این نمایشگاه که به مناسبت هفته دولت برپا شده بود، هر روز از ساعت 16 تا 22 و تا شامگاه چهارشنبه هفتم شهریورماه پذیرای بازدیدکنندگان بود.
دوم تا هشتم شهریورماه هر سال به نام هفته دولت نامگذاری شده است. در این هفته ضمن تبیین خدمات دولت و بهره برداری از طرح های مختلف، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که هشتم شهریورماه 1360 در انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقین به شهادت رسیدند، گرامی داشته می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار