رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: سال 93 بیش از چهار میلیون و 700 هزار تن سیمان در این استان تولید و 350 هزار تن آن به خارج از کشور صادر شد.
کد خبر: ۶۵۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 23 July 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس: علی همتی افزود: صادرات این میزان سیمان و ماده اولیه فرآوری سیمان (کلینکر) بیش از 19 میلیون دلار برای این استان ارز آوری داشت.

وی گفت:این محصول تولیدی به کشورهای مصر، عراق، کویت، سومالی و ... صادر شد که در این میان کشورهای مصر و عراق هر یک با خریداری بیش از شش میلیون دلار سیمان و کلینکر استان فارس در صدر فهرست خریداران سیمان از این استان بودند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اظهار کرد: کارخانه های سیمان لامرد، سیمان سفید نی ریز، سیمان داراب، فارس نو و سیمان فارس بیشترین سهم را از صادرات این محصول به خود اختصاص دادند.

همتی گفت: استان فارس با دارا بودن هشت کارخانه سیمان، ظرفیت تولید پنج میلیون و 700 هزار تن سیمان در سال را دارد که در این زمینه در زمره استان های شاخص کشور محسوب می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اظهار کرد: افزایش تعداد طرح های عمرانی، تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی، توسعه زیرساخت ها، ایجاد اشتغال،ساخت سدهای جدید و تکمیل سدهای نیمه تمام و نیاز کشور و منطقه به مسکن از جمله مواردی است که بیانگر ضرورت افزایش تولید و نیاز صنایع بخش های مختلف این استان و منطقه به سیمان است.

همتی ادامه داد:علاوه برسه کارخانه سیمان در شهرهای نی ریز ،فاز دوم لارستان و سیمان سپهر قیر وکارزین که در حال راه اندازی است، مجوز ساخت هشت کارخانه سیمان دیگر نیز صادر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ، ظرفیت تولید روزانه سیمان خاکستری در این استان را 16 هزار و 800 تن بیان کرد و گفت:هم اینک واحدهای سیمان داراب، فارس نو ، سیمان فارس در شیراز، سیمان لارستان ، سیمان آباده ، سیمان استهبان، سیمان لامرد و سیمان سفید نی ریز در این استان به فعالیت مشغولند.

وی ادامه داد:در واحدهای تولید سیمان این استان، سه هزار و 250 نفر به صورت مستقیم و حدود هشت هزار و 700 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال دارند که این امر موید سهم بسیار خوب صنعت سیمان در حوزه اشتغال در فارس است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به این که سالانه حدود 80 میلیون تن سیمان در کشور تولید می شود گفت:در آینده نزدیک قرار است بیش ازیک میلیون تن به ظرفیت تولید سیمان استان فارس و 15 میلیون تن نیز به ظرفیت سیمان کل کشور افزوده شود که با این حساب ظرفیت تولید سیمان کشور به 95 میلیون تن در سال خواهد رسید.
برچسب ها: صادرات ، سیمان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار