کد خبر: ۶۷۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰ 28 July 2015

به گزارش تابناک کهکیلویه وبویراحمد به نقل از ايل بانو؛از جمله دغدغه‌های امروز جامعه ما بیکاریست .معضلی که گریبانگیر دختران و پسران جامعه ما شده است.جذب جوانان و در باغ سبز نشان دادن به آنان علی الخصوص به دختران در برخی شرکتهای خصوصی آنهم در مشاغل بی اهمیت از خطرآفرین ترین فرصتهایی است که تهدیدی بر هویت آنان است.

شاید شما هم بارها نوشته هایی را بر روی در و دیوار شهر دیده باشید که به وفور در همه جا نصب شده اند که به یک خانم جوان با روابط عمومی بالا نیازمندیم.

اغلب این آگهیها که مربوط به استخدام منشی زن آنهم با شرایط فیزیکی خاص هستند بیشتر با این مضمون نوشته شده اند: «استخدام منشی با حقوق مکفی، ترجیحا خانم!» و بعضی از آنها وقیحانه در متن آگهی خوش برخورد بودن و قابلیت فوق العاده در جذب مشتری را از شرایط استخدام اعلام می کنند.

این گونه آگهی ها که اکثرا با عناوین جذاب نوشته شده و وعده حقوق بالا را به متقاضیان خود می دهند اکثرا مربوط به شرکتهای خصوصی آنهم در محیطی خلوت هستند که محل مناسبی برای حضور یک دختر جوان به نظر نمی آیند

اندر حکایات شرکت‌هایی که حامی سرسخت استخدام زنان هستند اما زهی خیال باطل

مریم.ه دختری که به علت نیاز مالی به دنبال کار مناسب برای خود بود در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید به یکی از شرکتهای تازه تأسیس که به دنبال منشی زن برای امور دفتری خود بود مراجعه کردم، مدیر شرکت که نگاهی سنگین به وضعیت ظاهری من داشت و سنگینی چادرم نگاهش را سنگین تر کرده بود به من گفت که شما به درد ما نمی خورید ما شرایط خاصی برای استخدام داریم!

او در ادامه گفت: وقتی که از او راجب شرایط مدنظرش سوال کردم در کمال وقاحت گفت چادری نمی خواهیم فردی نیاز داریم که خوش برخورد، ظاهری آراسته و به خودش رسیده باشد این را که شنیدم با ناراحتی تمام و به سرعت ان محل را ترک کردم.

شاید جای تعجب داشته باشد که در این ‌بازار کساد، ‌شرکت‌ و محیط‌های تجاری خصوصی، ‌علاقه وافری به استخدام دختران جوان و خانم‌ها دارند! اگر کسی نداند فکر می‌کند که این شرکت‌ها حامی سرسخت استخدام زنان هستند اما زهی خیال باطل!

دختران جوان برای استخدام در شرکت‌های خصوصی هوشیار باشند چشمانی شیطانی در کمین آنهاست که وسوسه های شیطانی در پشت وعده های رنگارنگ این آگهی ها در انتظار آنهاست.

نظارت بر حجاب و عفاف در شرکتهای خصوصی،حلقه مفقوده

رویکرد ابزاری به زنان در شرکت های خصوصی در حالی انجام می شود که به رغم برخی از طرح های ضربتی نیروی انتظامی علیه بد حجابی در محیط های کار، پیگیری این مشکل از سوی نیروی انتظامی تداوم پیدا نکرده است و ما همچنان با شل کن سفت کن نیروهای انتظارمی در برخورد با بدحجابی چه در جامعه و چه در محل کار هستیم.

این مشکل همواره در جامعه به چشم می خورد در این میان با توجه به نقش مخرب دیدگاه ابزاری به زنان در محیط های کاری، این وظیفه مسئولان است که بهبود این شرایط را در اولویت های کاری خود قرار دهند تا دیگر دختران و زنان جامعه ما به بهانه کار بدون رعایت ارزش هایی چون عفاف و حجاب در مراکز خصوصی به کار گرفته نشوند و این گونه بنیان های خانواده در کشوری که آموزه های اسلامی مهم ترین شاخصه اش است، به تزلزل نیفتد.

متاسفانه امروزه استفاده ابزاری از دختران و زنان در شرکت های خصوصی به نحوی که زیبایی و جلوه گری به عنوان مهم ترین فاکتور جذب نیرو در این شرکت هاست همچنان با رشد فزاینده پیش می رود و بسیاری از سودجویان با سوء استفاده از چنین شرایطی بهره برداری های زیادی را از زنان در محیط کار انجام می دهند.

شاید نبود سیستم نظارتی بر فعالیت این گونه شرکتها از جمله دلایل اصلی رویدادن برخی اتفاقات ناگوار در این گونه شرکتها باشد اما از سوی دیگر دختران جوان باید هوشیار باشند و در دام های شیطانی برخی از افراد شیطان صفت که برای زنان و دختران جوان تنیده اند نیفتند و اجازه ندهند تا به خاطر نیاز مالی حیثیت و هویت شان به تاراج رود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار