خطیب جمعه شیراز، با انتقاد از رباکاری در بانک‌ها گفت: این مشکل باید سامان یابد، سوال ما این است چرا بانک‌ها باید ۳۰۰ هزار میلیارد تومان ربا از مردم بگیرند و در جیب یک عده کوچک بریزند؟.
کد خبر: ۶۹۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰ 21 December 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم:آیت‌الله دژکام امروز در خطبه‌های نمازجمعه شیراز، اظهار داشت: ربایی که بانک‌ها می‌گیرند و چند برابر سود و جریمه نیز به آن می‌افزایند، همگی در جیب یک عده معدود حدود 500 خانواده می‌رود و این نظام باید در تمام کشور اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: نظام بانکی ما در رابطه با خلق پول مشکل دارند و مراجع نیز بارها در این خصوص فتوا داده‌اند و باید به سمتی برویم تا مشکلات موجود برطرف شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز همچنین به بحث اشتغال نیز اشاره و با بیان اینکه مدیریت اشتغال را به ما نسپرده‌اند اما کار ما آگاه کردن مردم است، گفت: حل مشکل اشتغال، مدیر جهادی می‌خواهد، زیرا پول هست و نباید مسائل را طوری بغرنج جلوه دهیم که مشکل حل نشدنی نشان داده شود؛ تنها نیاز به مردی جهادی است که پیدا شود و همگان را هماهنگ کند.

امام جمعه شیراز گفت: برای حل مشکل اشتغال نیاز به پول بود که رهبری به طوری رسمی دستور دادند که از صندوق ذخیره ارزی هر چه می‌خواهند برای اشتغال بردارند، بنابراین مدیران و وزیران نمی‌توانند دیگر ادعا کنند که پول نیست،مشکل اشتغال این‌گونه نیست که قابل‌حل نباشد و جامعه ما با این حس دینی و اسلامی می‌تواند تاب‌آوری داشته و مسئله را حل کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ، راه اصلاح جامعه را اصلاح فرد دانست افزود: اگر جلوی دزدی را می‌خواهیم بگیریم، ابتدا باید انسان را خداترس کنیم چراکه برای اصلاح جامعه، این ساختار جواب می‌دهد و تا فرد اصلاح نشود، جامعه اصلاح نخواهد شد.

دژکام با بیان اینکه وظیفه تربیت انسان و نیروهای اداری مرتبط در این زمینه در جامعه سنگین است، افزود: متأسفانه در رویکرد دولت‌ها آن قسمتی که مربوط به تربیت، اخلاق و فرهنگ است در ردیف آخر توجه است و این به دلیل دیدگاه ساختارگرایانه و جامعه گرایانه است؛ این دسته از مدیران خیال می‌کنند اگر چهارچوب را درست کنند، همه‌چیز درست می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار