امام جمعه جهرم گفت: با توجه به وجود 8 هزار بی‌سواد در سطح شهرستان جهرم ضرورت دارد برای ریشه‌کنی این معضل اجتماعی بیش از پیش تلاش شود.
کد خبر: ۶۹۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ 26 December 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر صبح امروز در نشست با معلمان نهضت سوادآموزی شهرستان جهرم با اشاره به اینکه دنیا بستر آزمایش است، اظهار داشت: دنیا مانند یک مدرسه بوده و ما دانش‌آموزان خدا هستیم.

وی با اشاره به اینکه آنچه برای خداوند مهم است کیفیت اعمال ما بوده نه کمیت آن، افزود: خداوند از معلمانی نیست که بخواهد به دانش‌آموزان خود به هر جهت نمره دهد.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه پیامبر(ص) برای هدایت امت از هر شرایطی استفاده کرده و گاهی اوقات به نتیجه دلخواه نمی‌رسیدند، بیان کرد: در یک سفر تبلیغی پیامبر(ص) در زمان محاصره شعب ابی‌طالب، ایشان با وجود تهدیدها و بی‌مهری‌های فراوان دست از تبلیغ دین خدا برنداشته و تنها توانستند یک غلام سیاه را به دین اسلام هدایت کنند.

وی ادامه داد: برای پیامبر(ص) هدایت همین یک نفر بسیار ارزشمند بود و هیچ وقت از کار خود ناامید نشد.

مدبر با اشاره به اینکه کار سوادآموزی از بُعد معنوی همچون معامله با خداوند بوده و بسیار با ارزش است، گفت: پیش از انقلاب از هر 3 نفر تنها یک نفر با سواد بودند که این مهم در حال حاضر از هر 10 نفر به 9 نفر باسواد رسیده است.

وی با اشاره به وجود 8 هزار بی‌سواد در شهرستان جهرم خواستار رسیدگی به معلمان نهضت سوادآموزی شد و گفت: در این زمینه مسوولان باید کمر همت را بسته و معلمان را یاری رسانند.

مدیر آموزش و پرورش جهرم نیز در این نشست با اشاره به اینکه شهرستان جهرم در زمینه سوادآموزی جزء 8 شهرستان برتر استان فارس است، گفت: از 8 هزار نفر بی‌سواد در سطح شهرستان جهرم 4 هزار و 800 نفر مرد و 3 هزار و 200 نفر زن هستند.

عبدالله نورزاد مشکلات اقتصادی را عامل منع خانواده‌ها از تحصیلات فرزندانشان دانست و عنوان کرد: تلاش داریم از هر ظرفیتی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در جامعه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث استخدام معلمان سوادآموزی اقداماتی از سوی مسوولان انجام شده که نیازمند اقدامات بیشتر است، گفت: مجلس باید در این زمینه ورود پیدا کرده تا مشکلات معلمان برطرف شود.

برچسب ها: امام جمعه ، جهرم ، بی سواد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار