افراد بالای ۲۹ سال خود را علیه بیماری هپاتیت بی واکسینه کنند.
کد خبر: ۶۹۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ 27 December 2018

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیر کل انتقال خون فارس گفت: متولدین سال ۶۸ به بعد ، در برابر بیماری هپاتیت واکسینه شده اند، ولی افراد بالای ۲۹ سال، باید با مراجعه به مراکز بهداشت، خود را علیه این بیماری واکسینه کنند.
ترابی افزود: اهدا کننده خون با معرفی نامه‌ای از سوی سازمان انتقال خون برای واکسینه شدن به معاونت بهداشت شهرستان‌ها مراجعه کنند.
وی افزود: متقاضیان در شیراز به مرکز بهداشت شهدای والفجر در خیابان ساحلی، مرکز بهداشت شهدای انقلاب در دروازه کازرون، مرکز مشاوره دکتر صدیق در خیابان قصرالدشت و درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی امام رضا (ع) و شهید مطهری در میدان نمازی پذیرای مراجعه کنندگان است.
مدیر کل انتقال خون فارس تاکید کرد: سازمان انتقال خون با همکاری علوم پزشکی تلاش می کنند انتقال هر ویروسی از طریق خون و فراورده‌های خونی به ویژه بیماری هپاتیت را به صفر رسانند.
فاز نخست این طرح از آغاز مهر امسال آغاز شده است و تا پایان بهمن ادامه دارد.
هپاتیت ب, (به انگلیسی: Hepatitis B) , نوعی بیماری عفونی ویروسی در انسان است که ویروس هپاتیت بی (HBV اچ‌بی‌وی) , عامل آن است.
بیشترین آسیب این بیماری متوجه کبد بیمار است و در بسیاری از بیماران در ابتدای آلودگی و عفونت اولیه اثری از نشانه‌های بیماری دیده نمی‌شود اما در برخی شروع و توسعه سریع بیماری با استفراغ، زردی پوست، خستگی، ادرار تیره و درد شکم همراه است.
آغاز بروز علائم بیماری ممکن است ۳۰ تا ۱۸۰ روز طول می کشد و با این حال در نهایت این آلودگی می‌تواند به ابتلای به بیماری‌های سیروز و سرطان جگر (Hepatocellular carcinoma) کمک کند و آن را پیچیده‌تر سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار