مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: دو آمادگاه کنترل ملخ در شهرستان‌های شیراز و لامرد راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۷۱۹۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲ 25 February 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:حمید دبیری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به هجوم دسته‌های ملخ صحرایی به استان‌های جنوبی ایران، ۲ آمادگاه کنترل ملخ در شیراز و لامرد راه‌اندازی شده است.

وی افزود: احتمال هجوم ملخ و ایجاد خسارت توسط این آفت خطرناک به مزارع، باغ‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی استان‌های جنوبی کشور و استان فارس در حال افزایش است.

دبیری ادامه داد: آمادگاه‌های راه‌اندازی شده به منظور مبارزه با ملخ صحرایی مجهز به سم‌پاش‌های مختلف از جمله یو ال وی، ۴۰۰ لیتری، تانکر ۳ هزار لیتری چرخ دار، هواپیما‌های سم‌پاش، مه‌پاش، سموم، سوخت و سایرتجهیزات مورد نیاز است.

وی تاکید کرد: آمادگاه شیراز برای حمایت و پشتیبانی عملیات مبارزه در فارس و سایر استان‌های جنوبی کشور و آمادگاه لامرد به منظور پشتیبانی عملیات مبارزه در فارس است.

شایان ذکر است دستجات ملخ از ۹ بهمن به استان‌های جنوبی کشور حمله کرده و استان فارس به منظور جلوگیری از هر گونه خسارت این آفت کلیه امکانات و پرسنل خود را به حالت آماده باش قرار داده و آموزش‌های تئوری و عملی به منظور شناسایی، پایش و مبارزه با این آفت برگزار کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار