مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: کشاورزانی که قصد دارند گیاهان دارویی کشت کنند از تسهیلات برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۷۱۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 27 February 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:دئ رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: کشاورزانی که قصد دارند گیاهان دارویی کشت کنند از حمایت‌های دولتی از جمله تسهیلات کم بهره و پرداخت یارانه برخوردار می‌شوند.

وی اظهار کرد: سطح کشت گیاهان دارویی در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ هکتار است، که پیش بینی می‌شود تا پایان سال به ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار برسد و از این سطح حدود ۲ هزار تن محصول تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به کشت یک هزار و ۳۰۰ هکتار گیاه دارویی خاکشیر در این شهرستان افزود: پیش بینی می‌شود سطح زیر کشت خاکشیر در شهرستان مرودشت به ۲ هزار هکتار نیز افزایش یابد.

رحیمی با بیان اینکه گیاهان دارویی در این شهرستان به دو صورت دیم و آبی قابل پرورش هستند، تصریح کرد: دو گیاه خاکشیر و زیره سبز به صورت دیم و گیاهان خرفه، آویشن باغی، اسطوخدوس، بابونه، گل گاوزبان، فیسالیس و الوئه ورا به صورت آبی در این شهرستان کشت می‌شوند.

وی اضافه کرد: میانگین برداشت محصول خاکشیر در این شهرستان یک هزار کیلوگرم در هکتار است و امسال با توجه به پراکنش بارش‌ها مزارع خاکشیر از وضعیت مناسبی برخوردار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه بارندگی‌های نسبتا خوب در سال زراعی جاری داشته ایم، افزود: کشت خاکشیر از آذر ماه آغاز شده و تا نیمه اسفند ماه ادامه دارد.

شهرستان مرودشت در فاصله ۵۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار