محمد رضا ابراهیمی:: شهر شیراز، شهري زیارتی و توریستی است و ضرورت دارد همه دستگاه‌های متولی در این امور کمک کنند و به میزان لازم برای آن اعتبار بگذارند تا بتوان این مشکلات را ریشه‌ای حل كرد.
کد خبر: ۷۲۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹ 04 March 2019

نابناک فارس به نقل از ریواس جنوب:محمدرضا ابراهيمي هدف از اجرای این طرح را پاک کردن چهره شهر و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي با مجوز و اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و افزود: هدف این طرح تنها جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر است نه هر معتادی؛ به این ترتیب چنانچه مصداق تجاهر فرد به اعتیاد محرز شود پس از جمع‌آوری، به مرکز نگهداري، درمان و كاهش آسيب معتادان موضوع ماده ۱۶ و مراكز اقامتي درمان در قالب تبصره ۲ ذيل ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر اعزام و تمام اقدامات درماني، آموزشی، بهداشتی، تربیتی و… برای آنها اجرا خواهد شد.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اينكه این طرح عمدتاٌ براي رفاه حال شهروندان و مسافرين در ایام نوروز اجرا شده است، گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان براساس دستور ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور پس از هماهنگي‌هاي درون استاني بين دستگاه‌هاي ذيربط از جمله دستگاه قضایی، بهزيستي، نيروي انتظامي، فرمانداری، سازمانهای مردم نهاد و… اقدام به ساماندهی معتادان متجاهر مي‌کند.

* ساماندهی معتادان در حوالی عید نوروز اوج می‌گیرد
وي افزود: ساماندهي این افراد فقط مختص حوالی عید نوروز نیست و در طول سال هم استمرار دارد.

ابراهیمی با بیان اینکه در ایام پیش از فرا رسیدن عید باستانی نوروز ساماندهي معتادان متجاهر اوج می‌گیرد، تاکید داشت: امید است با همکاری دستگاههای متولی امر مراقبت‌های بعد از ترک و خروج از مركز مانند ایجاد اشتغال، توانمندسازی و جامعه پذیری را تقویت تا این افراد، دیگر به این چرخه باز نگردند.

* معتادان در مراکز مخصوص نگهداری و درمان می‌شوند
ابراهيمي اظهار داشت: با تدابیر انجام شده همه معتادان متجاهر و کارتن خواب استان در مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ شیراز و مراکز اقامتی درمان اعتیاد در قالب تبصره ۲ ذیل ماده ۱۶ ساماندهی، نگهداری و درمان خواهند شد.

* برای حل مشکلات شهر توریستی شیراز، همه دستگاه‌های متولی باید اعتبار بگذارند
این مقام مسئول در استان فارس تصریح کرد: شهر شیراز، شهري زیارتی و توریستی است و ضرورت دارد همه دستگاه‌های متولی در این امور کمک کنند و به میزان لازم برای آن اعتبار بگذارند تا بتوان این مشکلات را ریشه‌ای حل كرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار