رئیس شورای اسلامی شهر فیروزآباد گفت: شهرداری فیروزآباد بودجه‌ سال 98 را 30 میلیارد تومان تعیین است.
کد خبر: ۷۳۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸ 07 April 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: عبدالرسول رضایی در نشست مطبوعاتی که در جمع خبرنگاران شهرستان برگزار شد با اشاره به گزارش شش ماه شهرداری این شهرستان اظهار داشت: موظف هستیم هر شش ماه یک‌بار از طرق ممکن عملکرد شش‌ماهه شهرداری را به اطلاع مردم برسانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر فیروزآباد با اشاره به بحث برنامه‌وبودجه شهرداری فیروزآباد در سال ۹۸ افزود: در شهرداری فیروزآباد بودجه‌ای که برای سال ۹۸ تعیین‌شده ۳۰ میلیارد تومان بوده که در قالب جاری ۶۰ درصد از این مبلغ اعتبار که مبلغی بالغ‌بر ۱۷ میلیارد تومان است باید در بخش عمرانی در سرفصل‌های پرسنلی، اداری، آب، برق، گاز و نگهداری هزینه شود.

رضایی ادامه داد: ۴۰ در صد از کل این اعتبار که حدود ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده در بخش اعتبارات عمرانی، پروژه‌ها، نگهداری فضای سبز و... باید استفاده شود.

وی اضافه کرد: بودجه‌ای که برای سال ۹۷ در نظر گرفته بودند حدود ۸۰ درصد از برنامه‌وبودجه مجموعه شهرداری تحقق پیداکرده که مباحث جاری تقریباً ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و مباحث عمرانی ۹ میلیارد ۶۰۰ میلیون تومان در سال جاری هزینه شده که هنوز ادامه دارد.

رئیس شورای شهر فیروزآباد بیان داشت: مباحث اصلاحیه، متمم، تفریق بودجه داریم که تفریق بودجه در اردیبهشت سال ۹۸ یعنی پایان کار بودجه و برنامه‌ریزی گزارش نهایی به اطلاع رسانه‌های عمومی خواهد رسید.

رضایی خاطرنشان کرد: سال مالی شهرداری‌ها و شورای شهر تا ۲۹ اسفند و یک دوره عملیاتی مالی است که این دوره تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد.

رئیس شورای شهر فیروزآباد تصریح کرد: در خصوص بودجه شورا که در بخش‌­هایی از سرفصل‌های مالی شهرداری یک درصد از بودجه مصوب شهرداری‌­ها باید در اختیار شورا قرار گیرد بودجه پیش‌بینی‌شده در سال جاری ۹۷، ۳۱۰ میلیون تومان بوده است که با توجه به وضعیت بد اقتصادی و مالی که سال گذشته بر جامعه حاکم بود، مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان به شورا واگذار شد که در مباحث هزینه‌­های پرسنلی و اداری، سرمایه‌ای، بخش ورزش، فرهنگی و موارد هزینه­های انتقالی و کمک به فقرای جامعه هزینه شد.

وی افزود: همچنین در سال ۹۷ کیمسیون فرهنگی، بخش­‌های ورزشی، ورزش عمومی و همگانی و جشن­‌های شاد برای مردم برنامه­‌های خوبی داشته که امید است برای سال آینده هم نمود داشته باشد.

رئیس شورای شهر فیروزآباد ادامه داد: در بخش تاکسی­رانی که زیرمجموعه شهرداری بوده بالغ‌بر ۳۳۰ تاکسی در شهر فیروزآباد در حال فعالیت است که هرسال باید ۱۰ درصد افزایش بهاء داشته باشیم که در سال ۹۸ این اتفاق خواهد افتاد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح وظایف شورا افزود: شورا به‌عنوان یک قانون‌گذار، محلی بوده که مواردی که در قالب درخواست از جانب شهرداری برای شورا ارسال را شفاف‌سازی ­و به‌عنوان یک قانون محلی و بر اساس اصل ۱۰۰ به شهرداری ارسال ­کند.

رئیس شورای شهر فیروزآباد اضافه کرد: بر اساس این ماده برای پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر موارد رفاهی شورا باید از طریق همکاری با مردم مسائل را دنبال و پیش برد.

رضایی بیان داشت: شورای شهر فیروزآباد متشکل از هفت نفر بوده که پس از انتخاب توسط مردم، در یک جلسه با انتخابات خود هیئت‌رئیسه انتخاب و تشکیل می­شود.

وی ابراز داشت: پس از تشکیل هیئت‌رئیسه در اولین جلسه شهردار را ا انتخاب و شهرهایی که جمعیت آن‌ها بالای ۲۰۰ هزار نفر باشد بعد از حکم و تائید شورای شهر حکم مسوولیت شهردار به امضاء وزیر کشور می­‌رسد و شهرهایی مانند فیروزآباد که زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد پس‌ازاینکه شهردار توسط شورای شهر انتخاب شد حکم آن توسط استاندار تائید و ابلاغ می­‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار