از راه اندازی دفتر یونسکو در شیراز و احتمال پرواز هواپیمایی لوفتهانزا به شیراز تا چندین وعده از جمله:بهره برداری از ورزشگاه میانرود تا پایان سال و اضافه شدن 2 ایستگاه به مترو شیراز تا بهمن ماه و تکمیل 300 پروژه ناتمام ورزشی استان و . . .
کد خبر: ۷۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶ 07 August 2015
تابناک فارس:

دفتر یونسکو در شیراز راه‌ اندازی می‌شود
دفتر کمیسیون ملی یونسکو به زودی در شیراز راه اندازی می شود.قرار است که مراسم افتتاح دفتر در روز ۲۴ مرداد ماه با حضور مسئولان و متولیان امر برگزار شود.

هواپیمایی لوفتهانزا به شیراز می آید؟

مسئول بخش مالی شعبه شرکت هوایی لوفتهانزا در اتریش گفت، این شرکت آماده است تا  به محض اینکه فرصت مناسب پیدا شد، خدمات خود به ایران را توسعه دهد و  پروازهایی به مقصد اصفهان و شیراز برقرار نماید.

درمان رایگان بیش از 8هزار نفر در بیمارستان صحرایی سرحد چهاردانگه
رییس بسیج جامعه پزشکی استان فارس گفت: با راه اندازی بیمارستان صحرایی شهدای عشایر، 3 هزار و 70 بیمار به صورت تخصصی و 5 هزار و 160 نفر به صورت عمومی معاینه شدند.

50 دستگاه اتوبوس ویژه جانبازان و معلولان وارد چرخه حمل‌ و نقل شیراز شد
شهردار شیراز با اشاره به فعالیت‌های شهرداری برای مناسب‌سازی شهر برای معلولان از ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس مناسب جانبازان و معلولان در سال گذشته به شیراز خبر داد.

بیمارستان نمازی 2 هوشمند ترین بیمارستان خاورمیانه خواهد شد

ساخت بیمارستانی با هزار و 200 تخت خواب به عنوان بيمارستان نمازي 2 با زيربناي 180 هزار متر مربع به عنوان بزرگترين بيمارستان هوشمند خاورميانه، برای ارائه خدمات فوق تخصصي خاورميانه در اراضي موقوفه اي كه مرحوم حاج محمد نمازي به همين منظور وقف کرده است، لازم و ضروري است که امیدواریم در چند سال آينده با حمايت خيرين و حضور آنها، شاهد جشن تاسيس بيمارستان نمازي 2 باشيم.

مسئولان حواسشان به معضل حاشیه نشینی شیراز نیست
مدیر کمیته امداد شهرستان شیراز گفت: با توجه به اینکه افزایش حاشیه‌نشینی به معضل جدی شهرستان شیراز تبدیل شده اما محلات آسیب‌پذیر از چشم مسئولان دور مانده است.

ایتالیا-سوئیس همه زباله شیراز را انرژی می کند؟
اعضای اتاق بازرگانی شیراز و هیات سرمایه گذار سویسی – ایتالیایی در نشستی برای تولید انرژی از زباله با جدید ترین شیوه و استفاده از منابع غنی معدنی فارس تبادل نظر کردند.

خانواده های دارای 2 معلول به بالای شیرازی خانه دار می شوند؟
حمید آزرمی با اشاره به برنامه بهزیستی برای تامین مسکن خانواده‌های دارای دو معلول اظهار داشت: در شهر شیراز 870 خانواده دارای دو معلول به بالا وجود دارد که از این تعداد در مرحله نخست 200 خانواده مسکن اجتماعی دریافت می‌کنند.

موزه پاسارگاد 2 سال دیگر به بهره برداری می رسد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری فارس گفت: عملیات ساخت موزه پاسارگاد با پیگیری‌های ویژه رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و همکاری بانک پاسارگاد به مرحله اجرا رسیده است.

تا بهمن امسال 2 ایستگاه به مترو شیراز اضافه می شود
مجری خط یک قطار شهری شیراز گفت: ایستگاههای شهید مطهری و شهید آوینی خط یک قطار شهری شیراز تا دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار مراقب تندروها باشد/سپاه آماده همکاریست
فرمانده سپاه فجر فارس گفت: مدیریت ارشد استان فارس مراقب تندروهای سیاسی باشد، زیرا آن‌ها دلسوز این استان نیستند.

باز هم وعده:ورزشگاه میانرود شیراز سال آینده به بهره برداری می رسد
مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: با تخصیص 24 میلیارد اعتبار ، که 14 میلیارد تومان آن امسال و مابقی تا سال آینده تامین می شود ، ورزشگاه 50 هزار نفری میانرود شیراز تا پایان سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد.

300 طرح نیمه تمام ورزشی در فارس وجود دارد
مدیرکل ورزش و جوانان ‌فارس با اشاره به اینکه ۳۰۰ طرح نیمه‌تمام ورزشی در این استان وجود دارد گفت: تسریع در بهره‌برداری از این طرح‌ها در قالب برنامه‌ای زمان‌بندی شده تدوین شده است.

کمک 400 میلیاردی خیر فارسی برای ساخت بیمارستان
مراسم ساخت مرکز درمان پژوهش سرطان در بیمارستان حافظ شیراز به همت خیرین عرصه سلامت و با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال آغاز شد.

اتصال صدرا به باجگاه بدون عبور از زمین های سوداگران
مدیرعامل شرکت عمران صدرا گفت: این شهر جدید با ایجاد یک محور ارتباطی در محدوده منطقه باجگاه به بزرگراه شیراز-اصفهان متصل می شود و البته این محور از زمین هایی که سوداگران پیش از این خریداری کرده اند، عبور نمی کند.

3800 میلیارد؛درآمد طرح جنگل کاری اقتصادی استان فارس
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ‌فارس با اشاره به اجرای طرح جنگل‌کاری اقتصادی در ۳۸ هزار هکتار از جنگل‌های استان ‌گفت: درآمد حاصل از اجرای این طرح به ازای هر هکتار 100 میلیون ریال است.

پیشرفت 30 درصدی آبرسانی از سد رودبال به استهبان و فسا
طرح آبرساني به شهرهاي فسا و استهبان از سد رودبال بیش از سی درصد پیشرفت داشته است.

افزایش ظرفیت دانشگاه های پیام نور فارس
رئیس این دانشگاه با اعلام این خبر افزود: با اضافه شدن 41 رشته جدید مقطع کارشناسی امکان تحصیل هزار و 800 دانشجو در واحدهای مختلف دانشگاه پیام نور در فارس فراهم شد.

شیراز نیازمند پروژه های تفریحیست
عضو شورای اسلامی شهر شیراز، ضمن تاکید بر لزوم اجرای پروژه های تفریحی و نشاط انگیز در این شهر گفت: خلق و خوی مردم و جوانان شهر شیراز بیش از سایر شهرهای کشور نیازمند برنامه های تفریحی و نشاط انگیز است که باید در این زمینه اقدامات موثر انجام شود.

افتتاح دانشگاه فرهنگ و هنر در شیراز

مرکز آموزش عالی فرهنگ و هنر استان فارس همزمان با آغاز دوره‌های تابستانه هنر گشایش یافت.

ماجرای بیمارستان ممسنی،رئیس نظام پزشکی را به شیراز کشاند
رئيس كل سازمان نظام پزشكی ایران در سفر به شیراز، پیگیر ماجرای دستگیری خانم دکتر جراح بیمارستان ممسنی شد.

بودجه میلیاردی برای احیای بختگان
نماینده مردم خرامه در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر معاون راهبردی ریاست جمهوری و در سفر هیئت دولت به این استان 2.5 میلیارد تومان به مطالعه طرح احیاء دریاچه بختگان اختصاص داده شد.

انجام یک عمل جراحی کم نظیر در شیراز
طي اين عمل جراحي پيچيده كه حدود ده ساعت به طول انجاميد با استفاده از پيشرفته ترين تكنولوژي هاي روز شامل تجهيزات استريوتاكسي، برنامه ريزي و رهيابي كامپيوتري و ثبت كننده هاي امواج مغزي، دو الكترود توسط جراح در هسته هاي عمقي مغز كارگذاري مي شود و سپس تحريك اين هسته ها به كمك يك باتري كه زير پوست كار گذاشته مي شود، صورت مي پذيرد.اين اعمال جراحي توسط تيم DBS بيمارستان نمازي صورت مي پذيرد.

برگزاری لیگ دوومیدانی بانوان در شیراز
در پایان مرحله نخست مسابقات دوومیدانی بانوان باشگاه های کشور تیم مقاومت بسیج با کسب 233 امتیاز در صدر قرار گرفت.

شیوع مسمومیت در سپیدان
فرماندار سپیدان از مسمومیت یک هزار و ۵۰۰ نفر طی چند مدت اخیر در این شهرستان خبرداد.

تفاهم نامه علمی دانشگاه شیراز و تورین ایتالیا
رئیس دانشگاه شیراز با تاکید بر اینکه تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی بین دانشگاه شیراز و دانشگاه تورین ایتالیا انعقاد شده است، گفت: دانشگاه شیراز در میان دانشگاه های برتر جهان قرار گرفته است.

آتش سوزی در جنگل های ممسنی
رییس منابع طبیعی شهرستان ممسنی گفت : لحظاتی پیش جنگل های کوه بال سبز منطقه جنجان واقع در 15کیلومتری شرق این شهرستان در استان فارس دچار آتش سوزی شده است .

هزینه نظافت شهر شیراز 10 برابر کل کشور ژاپن است
شهردار شیراز گفت: سالانه یک هزار و 460 میلیارد ریال صرف پاکسازی و نظافت شهر شیراز می شود که این رقم 10 برابر هزینه جمع آوری زباله و نظافت در کشوری مانند ژاپن است.

تدوین برنامه 110 هزار میلیاردی شهرداری شیراز
شهردار شیراز با اشاره به اینکه شهرداری شیراز برای اجرای هر چه بهتر این برنامه یکی از اساتید دانشگاه شیراز را به عنوان معاون برنامه‌ریزی معرفی کرده است خاطرنشان کرد: اجرای برنامه پنج‌ساله شهرداری شیراز از سال 1392 آغاز شده است و این برنامه برای اجرای کامل به 115 هزار میلیارد ریال(یازده هزار و پانصد میلیارد تومان) بودجه نیاز دارد.

شیراز؛بزرگترین مرکز پیوند کبد جهان
عضو شورای عالی پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه استان فارس قطب پیوند اعضا است گفت: در حوزه پیوند کبد شیراز بزرگترین مرکز پیوند در دنیا در طی ۲ سال اخیر بوده است.

پرواز شیراز-مسقط راه اندازی می شود
پرواز جدید شرکت هواپیمایی کیش در مسیرهای کیش- مسقط و شیراز- مسقط به صورت رفت و برگشت از 24 مردادماه راه اندازی می شود.

باغ های قصردشت از تشنگی می میرند؟
شهردار شیراز گفت: بخش عمده باغات قصردشت شیراز به دلیل کمبود آب و خشکسالی با بحران روبه‌رو شده است.

12 هتل 4 و 5 ستاره در فارس افتتاح می شود
معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس گفت: به‌زودی 12 بسته سرمایه‌گذاری در حوزه بهره‌برداری از هتل‌های چهار و یا پنج ستاره در این استان اجرایی می‌شود.

افزایش 5 درصدی ورود گردشگران به فارس
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس از رشد 5 درصدی ورود گردشگران داخلی و خارجی به این استان در چهار ماهه‌ی نخست سال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

اعتبار 2درصد نفت و گاز ناعادلانه توزیع می شود
فرماندار شهرستان سروستان با درخواست توزیع عادلانه اعتبارات نفت و گاز گفت: این شهرستان با توجه به داشتن سایت نفتی از کمترین رقم دو درصد نفت و گاز برخوردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار