مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) از ایجاد ۹ هزار طرح اشتغال در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ 09 April 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان استان تخصیص یافته است، اظهار کرد: از این میزان، ۳۷۰ میلیارد ریال از محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از تسهیلات قرض الحسنه بانکی اعتبارات بند ب تبصره ۱۶ و ۵۹۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و مناطق عشایری پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۴۸۱ خانوار به خودکفایی رسیده اند، اظهار کرد: در سال گذشته، ۹ هزار و ۱۰۰ طرح اشتغال ایجاد شده است که از این تعداد ۴ هزار و ۸۸۰ طرح اشتغال برای زنان و ۴ هزار و ۲۲۰ طرح اشتغال نیز برای مردان بوده است.

بذرافشان با اشاره به طرح‌های ایجاد شده افزود: از تعداد ۹ هزار و ۱۰۰ طرح، ۲۲۴ طرح در زمینه کارانگیزی، هزار و ۳۴۹ طرح در زمینه توان افزایی، ۷ هزار و ۵۱۵ طرح در زمینه خودکفایی و ۱۲ طرح کارآفرینی بوده که برای ۱۱ هزار نفر ایجاد شغل شده است.

مدیر کل امداد فارس با بیان اینکه وام‌های اشتغال بر اساس محل سکونت مجری طرح داده می‌شود، گفت: در سال گذشته ۴ هزار و ۴۸ طرح شهری با اعتبار هزار و هشتاد میلیارد ریال و ۵ هزار و ۵۲ طرح روستایی نیز با اعتبار ۹۷۸ میلیارد ریال ایجاد شده است.

وی در خصوص نوع مشاغل ایجاد شده در طی ۱۲ ماهه سال ۹۷ یادآور شد: ۵ هزار و ۸۳۸ طرح در مشاغل خدماتی، ۲ هزار و ۹۲۴ مورد دام‌پروری، ۱۰۴ مورد صنایع‌دستی و ۲۳۴ مورد کشاورزی ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار