امام جمعه جهرم خطاب به برخی مسوولان با تاکید بر اینکه بترسید از آن روزی که مردم بدانند با مصلحت‌اندیشی برای صندلی‌تان چانه می‌زنید، تصریح کرد: باید از آن روز ترسید که مردم بفهمند وظیفه شرعی خود را انجام نمی‌دهید و دنبال رای بوده و پست و مقام برای‌تان مهم است.
کد خبر: ۷۳۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 27 April 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های نمازجمعه شهر دارالمومنین با گلایه از اینکه دست‌اندازی به منابع طبیعی قبح خود را در شهرستان از دست داده و گسترش یافته است، اظهار داشت: از مسوولانی که نسبت به مبارزه با متصرفان منابع طبیعی و اموال عمومی تلاش دارند حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه شاهیدم برخی افراد که حتی برای نظام یک قدم برنداشته و در دوران دفاع مقدس یک اخم هم نکردند چنان به بیت‌المال دست‌اندازی کرده و چند صد هکتار زمین و اراضی ملی را غاصبانه تصرف می‌کنند، افزود: اینها غاصب بوده و کارشان دزدی است و ما از مسوولان برای برخورد با غاصبان بیت‌المال حمایت می‌کنیم.

امام جمعه جهرم با تاکید بر دقت در شیوه برخورد با متصرفان اراضی ملی، گفت: یک روستایی که در خانه خود درختی کاشته با کسی‌که در زمین‌خواری دانه درشت است فرق می‌کند؛ شایسته نیست که تفاوتی میان بیچاره‌گان و دانه درشت‌ها قائل نشویم.

مدبر همچنین با اشاره به آیه 19 سوره نور کسانی که مرتکب گناه و فسق و فجور شده و عده‌ای دیگر کار آن‌ها را اشاعه و تبلیغ می‌کنند را مشمول عذاب الهی دانست و گفت: کسانی نیز هستند که اشاعه‌دهنده منکرات نیستند بلکه این وضعیت را دوست دارند که خداوند می‌فرماید در دنیا و آخرت عذاب دردناکی نصیب‌شان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی، کانال‌ها و گروه‌ها باید مراقب بود تا عامل نشر فسق و فجور نشویم، عنوان کرد: فحشا و منکرات برای کسی که انجام، اشاعه و یا آن را دوست دارد تبعات در دنیا و آخرت خواهد داشت.

امام جمعه جهرم خطاب به برخی مسوولان با تاکید بر اینکه بترسید از آن روزی که مردم بدانند با مصلحت‌اندیشی برای صندلی‌تان چانه می‌زنید، تصریح کرد: باید از آن روز ترسید که مردم بفهمند وظیفه شرعی خود را انجام نمی‌دهید و دنبال رای بوده و پست و مقام برای‌تان مهم است.

مدبر باتاکید بر اینکه به مسوولان هشدار می‌دهم که وظیفه شرعی و قانونی خود را انجام دهند، گفت: بنده چنانچه روزی احساس کنم که مسوولان وظایف قانونی خود را انجام نمی‌دهند به کمک مردم جلو منکرات و پرده‌دری را خواهم گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یازدهم اردیبهشت روز کار و کارگر اظهار داشت: از دیدگاه دین اسلام کسی که برای ارتزاق خانواده خود در صدد ادای دین به اجتماع باشد این کارش جهاد در راه خدا است.

مدبر با اشاره به اینکه در روزگار ما قشر کارگر اندکی مورد بی‌مهری واقع شده است، افزود: نزدیک به 200 هزار نفر افراد جویای کار تنها در استان فارس وجود دارد.

امام جمعه جهرم با تاکید بر لزوم تکریم کارگران و معلمان نیز گفت: هرچند بزرگداشت واقعی این است که همه ما ببینیم درد این دو قشر چیست و خواسته‌های آنان کدام است اما نباید تنها به گفتن تبریک اکتفا کرد.

وی با اشاره به اینکه این دو قشر به واسطه پیمان بستن با شهدا صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته‌اند، تصریح کرد: مسوولان باید پای درد دل آنها نشسته و چنانچه بتوانند مشکلات‌شان را حل کنند.

مدبر با اشاره به اینکه بعضی معتقدند وضعیت قوانین کار عامل بیکاری کارگران است، گفت: چنانچه این قوانین اصلاح شود بسیاری از کارگران مشغول به کار می‌شوند.

وی ادامه داد: در گذشته کارگر را رعیت دانسته و قوانین و مقررات وضع شد تا از این قشر حمایت شود اما آنقدر این حمایت شور شد که کارفرمایان ترجیح دادند سراغ کارگران بیگانه بروند.

امام جمعه جهرم از مجلس شورای اسلامی خواستار اصلاح قانون کار کرد و گفت: کارفرمایان از ترس شکایت نمی‌توانند به کارگران خود حرفی بزنند و این امر زمینه‌ساز بیکاری در جامعه می‌شود.

وی با یادآوری روز معلم و تجلیل از این قشر از جامعه نیز گفت: نباید قدردانی از معلمان تنها در مدارس و حوزه کاری خود انجام شود بلکه امامان جماعت نیزمی‌توانند از معلمانی که اطراف مساجد ساکن هستند به بهانه روز معلم تجلیل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار