سالانه بیش از یک میلیون مترمربع فرش دستباف توسط بیش از ۱۶۷ هزار فرش باف در استان فارس تولید می‌شود.
کد خبر: ۷۳۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 27 April 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: ۸۰ درصد تولیدات فرش دستباف استان جنبه صادراتی دارد.

رضازاده با بیان اینکه هنرصنعت فرش دستباف یکی از مهمترین و پایدارترین محصول اقتصادی در میان ۱۰ محصول عمده صادرات غیرنفتی کشور محسوب می‌شود، افزود: آموزش نیرو‌های متخصص در این هنر صنعت زمینه ساز ارتقای تولید و صادرات فرش دستباف استان است.
وی تصریح کرد: بزودی کلاس‌های آموزشی، ارتقای مهارت قالی بافان، مهارت رفوگران و مرمت کاران و بازاریابان فروش فرش دستباف برگزار می شود.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در این آموزش ها به حفظ، احیا و ارتقای جنبه‌های هنری و فرهنگی فرش دستباف و آشنایی بافندگان این هنر صنعت با نیاز‌های آموزشی روز بازار‌های داخلی و خارجی توجه می شود.
رضا زاده اضافه کرد:در این دوره‌ها هنرجویان با مواد اولیه مرغوب، شناخت ابزار، چله کشی یا چله دوانی، آموزش بافت و مکانیزم‌های فرش، نقشه خوانی فرش، آشنایی با حقوق اجتماعی و مزایای بیمه، تشریح طرح‌ها و رنگ‌های فرش منطقه و مورد سلیقه بازار، آشنائی با قیمت‌های روز بازار فرش، نظارت و آموزش شناخت معایب فرش حین بافت و نحوه پیشگیری و اصلاح آن آشنا می شوند.
رضازاده گفت: آموزش نیرو‌های متخصص در صنعت فرش فارس زمینه ساز ورود کالا‌های تولیدی استان به بازار‌های بین المللی و ارتقای صادرات غیرنفتی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار