اسکندر پور گفت: شدت بارش ۷۰ میلی متر در ساعت در ۲۵۰ سال اخیر شیراز بی سابقه است
کد خبر: ۷۳۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ 28 April 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: اسکندرپور شهردار شیراز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهر شیراز در برابر سیل تاب آور نیست، به سیل‌های به وقوع پیوسته در این شهر همچون سیل سال ۱۳۶۵، سال ۱۳۸۰ و سال ۱۳۸۳ اشاره کرد.

وی با اشاره به سیل پنجم فروردین ماه امسال اظهار کرد: نگاه نخبگان و رسانه‌ها در چند ساعت ابتدایی، هفته اول، هفته دوم و هفته سوم به این سیل متفاوت است.

اسکندرپور با اشاره به اینکه در ۲۰ روز اول پس از وقوع سیل نگاه‌ها به حادثه و وقایع پیش آمده کاملا احساسی است، ادامه داد: رسانه‌های فارس از آنجا که سابقه خوبی دارند در مواجهه با وقایع و موضوعات مهم صرفا تیتری برخورد نکنند بلکه محتوایی‌تر برخورد کنند.

شهردار شیراز تصریح کرد: در هفته اول بدنبال مقصر می‌گردیم، اما وقتی کارشناسان فرصت می‌یابند و مطالعه می‌کنند نتیجه آن متفاوت است.

اسکندرپور با اشاره به وجود یک حوزه آبریز طولانی در کوه بمو گفت: این حوزه در نزدیکی دروازه قرآن تبدیل به یک لوله می‌شود.

وی ادامه داد: این لوله برای شرایطی با شدت بارش ۷ و ۴ صدم میلی متر در ساعت طراحی شده و اگر در روز در شیراز ۲۰ ساعت پشت سر هم و با شدت ۷ میلی متر به میزان ۱۴۰ میلی متر باران ببارد این لوله آب را عبور می‌دهد.

شهردار شیراز با بیان اینکه شدت بارش و میزان بارش متفاوت است، گفت: آنچه موجب سیل می‌شود شدت بارش است.

اسکندرپور افزود: در روز ۵ فروردین بارشی به وقوع پیوسته که بنا به یک گزارش از یک سایت شدت بارش ۷۲ میلی متر در ساعت بوده و یک جای دیگر شدت بارش را ۷۸ میلی متر نشان می‌دهد یعنی ۱۱ برابر شدت بارشی که برای کانال طراحی شده باران باریده است.

وی اضافه کرد: شدت بارش ۷۰ میلی متر در ساعت در ۲۵۰ سال اخیر شیراز بی سابقه است.

شهردار شیراز بیان کرد: بعد از شدت بارندگی، میزان بارندگی دارای اهمیت است و در ۵ فروردین در فاصله ۱۶ دقیقه بارشی داریم که در فاصله زمانی کوتاه شدت بالا است و شیب حوزه آبریز ۳۴ درصد است.

اسکند پور گفت: در برابر موضوعات و مشکلات به وقوع پیوسته احساسی برخورد نکنیم بلکه کارشناسی برخورد شود تا مشکلات به صورت اساسی برطرف شود.

شهردار شیراز گفت: ۶ نقطه از شیراز با وقوع سیل مشکل ساز می‌شود و در صورتی که دستگاه‌های مربوطه و خدمت رسان کنار هم باشند این اتفاق نمی‌افتد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار