مدیرعامل آب منطقه‌ای استان فارس از پرداخت ۳۰ درصد از مطالبات کارگران پروژه سد تنگ سرخ شیراز خبر داد و گفت: تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان از مطالبات کارگران این پروژه پرداخت شده است.
کد خبر: ۷۴۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷ 10 August 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:حمیدرضا دهقانی، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان فارس در گفت‌وگو با تسنیماز پرداخت 30 درصد از مطالبات کارگران پروژه سد تنگ سرخ شیراز خبر داد و اظهار داشت: براساس لیست 172 نفری که شرکت پیماب به آب منطقه‌ای استان فارس داده است تاکنون 500 میلیون تومان از مطالبات کارگران این پروژه داده شده است.

این موضوع در حالی است که تعداد کارگران 120 نفر بوده و مطالبات آنها یک میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است اینکه مابقی مطالبات کارگران را چه کسی پرداخت می‌کند یا 52 نفر اضافی که در لیست ذکر شده‌اند چه کسانی هستند، سوالاتی هستند که آب منطقه‌ای استان فارس جوابی برای آنها ندارد و همه را متوجه شرکت پیماب می‌کند.

نکته‌ای که در این میان باید به آن توجه کرد این است که مهدی نظری، نماینده کارگران معترض، می‌گوید اسامی چند تن از کارگران که در اعتراض و شکایت علیه شرکت پیماب سردسته بودند از لیست حذف شده است و تاکنون هیچ اقدامی برای پرداخت مطالبات این عده یا گرفتن شماره حساب از این افراد انجام نشده است.

شرکت پیماب که مجری پروژه‌های بزرگ سدسازی در ایران است، پروژه سد تنگ سرخ شیراز را در آبان 90 شروع کرده و اکنون نیز پروژه سد کوار و سد قیر را در استان فارس به عهده گرفته است. این درحالی است که پروژه سد تنگ سرخ پس از 4 سال بنا به گفته معاون فنی کارگاه این پروژه تنها 2 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مهدی نظری، معاون فنی کارگاه این پروژه و نماینده کارگران از مطالبه یک میلیارد و 200 میلیون تومانی کارگران می‌گوید در حالی که « براساس گفته‌های مهدی پردازی، نماینده آب منطقه‌ای استان فارس و مجری طرح، پرداختی آب منطقه‌ای به این شرکت 12.5 میلیارد تومان بوده است و این شرکت تمامی مطالبات خود را از آب منطقه‌ای دریافت کرده است».

براساس گفته‌های مهدی پردازی، نماینده آب منطقه‌ای در این پروژه، مجرای قانونی برای پرداخت مطالبات کارگران توسط آب منطقه‌ای وجود ندارد چراکه تمامی مطالبات شرکت پیماب توسط آب منطقه‌ای پرداخت شده است و براساس قانون پیمانکار موظف به پرداخت معوقات کارگران است.

پردازی می‌گوید: از لیستی که شرکت پیماب به آب منطقه‌ای فارس داده است اطلاعی ندارد و این لیست توسط وی تائید نشده است.

وی معتقد است که اگر راهکار قانونی برای پرداخت مطالبات کارگران توسط آب منطقه‌ای وجود داشت، باید لیستی شامل ساعت کاری و اضافه‌کاری کارگران وجود داشت که بررسی و تائید آن 15 روز طول می‌کشید در صورتی که چنین راهکاری در قانون لحاظ نشده است.

نکته جالب در پرونده شرکت پیماب، پیمانکاری این شرکت برای اجرای سد تنگ سرخ یاسوج است که در آنجا نیز باوجود دریافت 9.5 میلیارد تومان از آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت حقوق 7 ماه کارگران خودداری کرده که این امر منجر به اعتصاب 80 تن از کارگران این پروژه شده است.

پروژه سد تنگ سرخ یاسوج نیز از آبان 90 شروع شده و تاکنون تنها 6 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، فعالیت این شرکت و تعاملش با آب منطقه‌ای دو استان فارس و کهگیلویه وبویراحمد با این میزان دریافتی توسط شرکت و این مشکلات معمای حل نشدنی است که باید توسط مسئولان پاسخ داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار