عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه خواستار اجرای دقیق و به موقع قانون شفافیت مالی مسئولان شد.
کد خبر: ۷۴۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ 28 May 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگانی با بیان اینکه سوءاستفاده آقازاده‌ها و دامادزاده‌ها از موضوع جدیدی نیست و از گذشته وجود داشته است، گفت: صرفا در فضای جدید کشور که رسانه‌ها قدرتمندتر شده و فضای مجازی نیز فعال است این موارد به راحتی از چشم مردم دور نمانده و تأثیر منفی نیز بر جامعه دارد.

اگر متهم اقتصادی منتسب به مقام مسئولی باشد در نگاه مردم آزاردهنده‌تر است

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اگر متهم اقتصادی یک فرد عادی باشد که تخلفاتی مرتکب شده و در حال حاضر دادگاه در حال رسیدگی به آن است آنقدر که اگر این فرد انتسابی به یک مقام مسئول در کشور داشته باشد، زننده و آزاردهنده در نگاه مردم نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه باید قانون نانوشته ای میان مسئولان برای عدم سوءاستفاده آنها اطرافیان از موقعیت آنها وجود داشته باشد، عنوان کرد: پیش از اینکه قانونی در خصوص عدم سوءاستفاده و مجازات نزدیکان مسئولان از موقعیت آنها تدوین شود، خود مسئولان باید در میان خود قانون نانوشته ای داشته باشند که اجازه سوءاستفاده به بستگان ندهد.

قانون شفافیت مالی مسئولان اجرا شود

جمالی نوبندگانی ادامه داد: مسئولان باید در قبال عملکرد خویشاوندان خود نیز مسئول باشند و هرچند فعالیت اقتصادی شرعا اشکالی ندارد اما به اطرافیان خود گوشزد کنند که تخلف آنها بُرد تبلیغاتی منفی بسیار بالایی داشته و جامعه را بدبین می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه خواستار اجرای دقیق و به موقع قانون شفافیت مالی مسئولان شد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان باید رسما، کتبا و یا به صورت رسانه ای به بانک ها و بنگاه های اقتصادی و غیره اعلام کنند که اگر اقوامی از آنها برای امورات خاصی به این نهادها مراجعه کرد به درخواست آنها ترتیب اثر داده نشود لذا سوءاستفاده از موقعیت مسئولان اگر تخلفی صورت نگیرد جرم نیست اما فرهنگ غلطی است که باید اصلاح شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار