جمالی با بیان اینکه نشست عربستان نشان از موضع منفعلانه عربستان در منطقه داشت، گفت: عربستان برای سرپوش گذاشتن بر ضعف های خود در منطقه این نشست را برگزار کرد.
کد خبر: ۷۵۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ 02 June 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان:«محمد جواد جمالی»  با اشاره به اجلاس مکه گفت: این نشست نشان از موضع منفعلانه عربستان داشت و در پی شکست های پیاپی که سعودی ها در منطقه متحمل شده بودند، این نشست را برگزار کردند تا سرپوشی بر روی ضعف های خود بگذارند.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفیم که بگوییم سعودی ها حاضر نیستند برای مسئله فلسطین یا هر مسئله جهان اسلام کنفرانسی برگزار کنند اما همزمان با روز قدس کنفرانسی برگزار می کنند که بیشتر در راستای تضعیف جامعه اسلامی است.

 

وی اظهار داشت: همزمان با روز قدس عربستان باید به مردم فلسطین کمک می کرد و آنها را حمایت می کرد اما با صهیونیست ها همکاری کرد. ترامپ برای اینکه این کنفرانس بتواند روز قدس را تحت الشعاع قرار دهد، عربستانی ها را به برگزاری آن تشویق و ترغیب کرد.

 

جمالی بیان کرد: البته روز قدس به خوبی و با خیزش همیشگی ملت های مسلمان در تمامی کشورها گرامی داشته شد و مسلمانان در سرتاسر دنیا حمایت خود از مردم فلسطین را اعلام کردند.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این نشست نشان داد که سعودی ها در مسیر ناهمواری گام گذاشته اند البته موضع منطقه عراقی ها در این کنفرانس نیز نشان دیگری از شکست سعودی ها بود.

 

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت: ما توصیه می کنیم سعودی ها به جای اینکه به دنبال طرح های سازش کارانه باشند به دنبال طرح هایی باشند که به بازگشت آوارگان فلسطینی کمک کند و در عین حال حمایت خود از مردم فلسطین و توقف شهرک سازی و جلوگیری از کشتار مردم فلسطین را نیز متضمن باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: ملت های مسلمان قطعا هیچ گاه نه با سیاست های سعودی ها و نه با سیاست های ترامپ و اسراییل همراهی نخواهند کرد و این گونه نشست ها حاصلی برای برگزارکنندگان آنها ندارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار