جمالی نوبندگانی گفت: کشورهای منطقه حمایت‌هایی که صدام کردند و اکنون به اشتباه خود پی‌برده‌اند، دوباره همان اشتباه را مرتکب شد‌ه‌ا‌ند، اما باید جوانان تازه به دوران رسیده حاکمیت در منطقه، با مشورت از بزرگان پخته تر عمل کنند.
کد خبر: ۷۵۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ 08 June 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به نشست 3 کشور برای بررسی علت انفجار در فجیره، اظهار داشت: با برگزاری این نشست مشخص شد که همچنان دست مدعیان خالی است زیرا سندی برای معرفی مقصر ندارند و حتی در بازگو کردن جئیات انفجار نیز گرفتار تناقض هستند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انفجارات فجیره 2 مشخصه داشت، بیان کرد: اولا می‌خواستند با توجه به فشارهایی که برای به صفر رساندن صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، ضربه نهایی را وارد کنند.

عربستان و امارات می‌خواهند ایران را به ناامن کردن تنگه هرمز متهم کنند

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تحریم‌های نفتی می‌گفت، اگر ما نتوانیم نفت صادر کنیم کشورهای دیگر نیز نباید امکان فروش نفت را داشته باشند، در همین راستا برخی دشمنان می‌خواستند چنین القا کنند که این موضع ایران به منزله ناامن کردن تنگه هرمز است. همزمان با حضور سردار سلامی در مجلس و صحبت ایشان، برخی کشورها از نظر زمانی این روز را برای، عملیات انتخاب کردند.

محمد جمالی نوبندگانی
جمالی نوبندگانی با بیان اینکه ویژگی دوم انفجار فجیره این بود که با دست پاچگی و عجولانه این انفجارها طراحی کرده بودند، حتی در اعلام جزئیات انفجارها نیز هماهنگی صورت نگرفته بود، ادامه داد: دولت امارات وقوع این حادثه را تکذیب کرد اما بعد از مدتی شیخ نشین فجیره وقوع این حادثه را تایید کرده که نشان دهنده تناقض است.

سناریو انفجار در فجیره عجولانه طراحی شده است

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از وقوع انفجار، بحث انفجار 7 تا 9 کشتی تجاری را مطرح کردند سپس گفتند 2تا 4 کشتی نفتکش مورد حمله قرار گرفته است، گفت: سعی کردند وجود یک کشتی از نروژ را نیز مطرح کنند زیرا این کشور رابطه خوبی با ایران دارد.

وی با بیان اینکه در این انفجارها نه کسی آسیب دیده نه، خسارت آنچنانی وارد شده و نه نفتی نشت کرده است، افزود: این سناریو عجولانه طراحی شده است. همزمان با این اتفاقات جان بولتون وارد امارات شد و ایران را به عنوان متهم معرفی کرده است، در حالیکه این کشورها چنین صراحتی برای متهم کردن ایران ندارند.

کشورهای عربی ثبات منطقه را دستخوش مطامع پمپئو و بولتون نکنند

جمالی نوبندگانی اظهار داشت: عدم شفافیت در قضیه انفجار فجیره را شاهد هستیم، زیرا یکی به نعل و یکی به میخ می‌زنند و بدون ذکر نام می‌گویند کار یک دولت بوده است. اطلاعاتی که ما تا این لحظه داریم، نشان می‌دهد آن‌ها موفق نشده‌اند هیچ سند محکمه پسند و محکمی را ارائه کنند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معاون هیات روسی در سازمان ملل نیز اعلام کرد این کشورها نتوانسته‌اند دیگران را قانع کنند و بازهم هشدار می‌دهیم که ثبات منطقه را دستخوش مطامع پمپئو و بولتون نکنند.

جوانان تازه به دوران رسیده حاکمیت در منطقه از بزرگان خود مشورت بگیرند

وی افزود: ایران قرن‌ها عامل ثبات در منطقه بوده است و اکنون با قدرت می‌تواند به عنوان دوست در کنار سایر کشورهای منطقه حضور داشته باشد و سایر کشورها باید واقع بینانه رفتار کنند.

جمالی نوبندگانی گفت: کشورهای منطقه حمایت‌هایی که صدام کردند و اکنون به اشتباه خود پی‌برده‌اند، دوباره همان اشتباه را مرتکب شد‌ه‌ا‌ند، اما باید جوانان تازه به دوران رسیده حاکمیت در منطقه، با مشورت از بزرگان پخته تر عمل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار