آیت الله علی اکبر کلانتری در توضیح دلیل سوم مقاومت اظهار داشت: دلیل سوم این است که هزینه عدم مقاومت در برابر زورگو بیشتر از مقاومت می باشد.
کد خبر: ۷۵۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ 08 June 2019

تابناک فارس به نقل از شیرازه: آیت الله علی اکبر کلانتری، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار ما درخصوص سخنان رهبر معظم انقلاب در 14 خرداد امسال و در مراسم بزرگداشت امام راحل در حرم مطهر ایشان و در توضیح علت اینکه چرا مقاومت راه منطقی، عقلانی و فطری هر ملتی در برابر زورگویی و گردن کلفتی قدرت ها می باشد، عنوان کرد: دلیل اول این امر این است که در مقاومت و مقابله با زورگویان موجب عزت ملی برای نسل حال و آینده می شود و هرمقداری که یک ملت در برابر دشمنان خود ایستادگی بیشتری داشته باشند، برای نسل خود و نسل های بعدی افتخار، عزت و غرور همراه خواهد داشت و موجب افزایش شور و نشاط برای مردم آن در عرصه های گوناگون زندگی خواهد شد.

وی به آموزه های دینی اسلام اشاره کرد و بیان داشت: در آموزه های دینی ما به طور مرتب بر جهاد و ایستادگی در برابر زورگویان تاکید شده است و اگر چه ما در حمله ابتدایی در بسیاری از موارد نهی شده ایم اما در امر دفاع تاکیدات فراوانی داریم.

آیت الله کلانتری در ادامه خاطر نشان کرد: در فرمایشات حضرت علی (ع) که در کتاب نهج البلاغه نیز آورده شده است، گفته شده که " به خدا سوگند که هیچ ملتی در درون خانه خود مورد هجمه دشمن واقع نشد مگر اینکه خوار و ذلیل گشت" که معنای این جمله این است که مسلمانان و ملت های شریف پیش از آن که دشمن به سراغ آن ها بیاید و در خارج از مرزهای خود در فکر مقابله با زورگویان و دشمنان باشند.

وی در توضیح دلیل دوم ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویان و قلدرها گفت: دلیل دوم این است که اگر در برابر زورگو مقاومت و ایستادگی صورت نگیرد، این اتفاق سبب جری شدن و افزایش قلدری آن زورگو خواهد شد که پیامبر(ص) نیز در این خصوص فرمودند که در برابر متکبران، متکبر باشید و علت این سخن این است که اگر در برابر متکبر اگر تکبر و ایستادگی نداشت، روز به روز بر تکبر و قلدری او افزوده می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در توضیح دلیل سوم مقاومت اظهار داشت: دلیل سوم این است که هزینه عدم مقاومت در برابر زورگو بیشتر از مقاومت می باشد.

وی همچنین افزود: کشورهای همسایه ما که جز اقمار و دولت های درخدمت آمریکا می باشند، هم امکانات خود را در اختیار آمریکا قرار داده اند اما در مقابل شاهد انواع بی احترامی ها و تو سری ها به آن ها هستیم که برای مثال ترامپ عربستان صعودی را گاو شیرده خطاب کرد با این همه خدمت و همراهی با آمریکا می بینیم که مرتب تحقیر و خوار می شوند و اینجا سخن رهبری مبنی بر اینکه هزینه عدم مقاومت بیشتر از هزینه مقاومت می باشد، اثبات می گردد.

آیت الله علی اکبر کلانتری تصریح کرد: هم از نگاه منطق و هم از نگاه فطرت و عقلانی، یک ملت آگاه و با بصیرت باید در برابر زورگویان ایستادگی و مقاومت داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کشور ایران توان مقابله و مقاومت در برابر آمریکا و زورگویان دنیا را دارد، گفت: بله، کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه عنوان کرد: کشور ما در مقایسه با 40 سال پیش و یا حتی 10 سال پیش از استحکام و قدرت بیشتری برخوردار می باشد، اگر روزی ما در دفاع مقدس حتی فشنگ و سیم خاردار نداشتیم و از خارج وارد کرده و وابسته بودیم اما توانستیم 8 سال در برابر تمام دنیا ایستادگی و مقاومت کرده و به پیروزی نیز نایل آییم و اما اکنون کشور در مقایسه با اوایل انقلاب غیرقابل قیاس می باشد و انواع و اقسام تجهیزات نظامی به ویژه مباحث موشکی توان حمله به منابع و دوستان آمریکا در منطقه را داریم و دشمن به خوبی می داند که اگر دست از پا خطا کند، تمامی منابع و مناطق آن ها مورد اصابت گلوله ها و موشک های جمهوری اسلامی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه توضیح علل توانایی کشور در مقاومت با زورگویان و قدرت های گردن کلفت اذعان داشت: دلیل دیگر توانایی ما برای مقابل این است که کشورهای مقابل ما و در رأس آن ها آمریکا نسبت به گذشته ضعیف تر شده اند، در گذشته شاهد بودیم که آمریکا در تمامی مناطق دنیا نفوذ داشته و در امور آن ها دخالت می کرد اما امروزه به واقع چنین توانی را ندارد و دیگر در بسیاری از مناطق دنیا کسی برای آمریکا تره هم خرد نمی کند.

آیت الله کلانتری اضافه کرد: دلیل دیگر اینکه امروز ایران در تمامی عرصه ها در جهان حضوری خوشنام، موثر و مفید دارد و اگر روزی کشور ما را به مواردی همچون حامی تروریست و ضدحقوق بشر متهم می کردند، امروز دیگر حرف هایشان خریداری ندارد و کشور ما توانسته در جهان به عنوان یک کشور معقول و عقلانی و درست، اهل گفتگو و مذاکره در جایش، خود را نشان دهد و همه کشورها به ایران به چشم یک کشور محترم و مقتدر نگاه می کنند.

وی از حضور جوانان و افراد سلحشور در قسمت های مختلف کشور گفت و ادامه داد: مردم ما نیز نسبت به گذشته آگاهی و بصیرت بیشتری پیدا کرده اند و شاهد هستیم که در عرصه های مختلف کشور همچون تولیدی، فرهنگی، امنیتی و ... از جوانان آگاه، سلحشور و بصیر برخوردار هستیم و همین از نقاط قوت و مثبت کشور ما به لطف خدا می باشد.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در پایان درخصوص افرادی که تمایل به مذاکره با آمریکا دارند، اظهار داشت: امروز اگر برخی می گویند که باید مذاکره با آمریکا صورت پذیرد و ما توان مقابله و مقاومت با آمریکا و سایر کشورهای زورگو را نداریم، ناشی از عدم خودباوری و ادراک از امکانات و توانمندی های داخلی می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار